شناسهٔ خبر: 54600307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شی به پوتین: به حمایت از روسیه در موضوعات حاکمیت و امنیت ادامه می‌دهیم

رئیس‌جمهور چین به همتای روس خود گفت پکن مایل است به حمایت از مسکو در موضوعات مربوط به منافع و نگرانی‌های اصلی مانند حاکمیت و امنیت ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق اعلام رسانه‌های دولتی چین، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور روز چهارشنبه (۱۵ ژوئن) در تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود گفت که پکن به حمایت از مسکو در «حاکمیت و امنیت» ادامه خواهد داد.

به گزارش «عرب نیوز»، شبکه تلویزیونی دولتی چین اعلام کرد: پکن مایل است به حمایت از روسیه در موضوعات مربوط به منافع اصلی و نگرانی‌های اصلی مانند حاکمیت و امنیت ادامه دهد.

خبرگزاری «رویترز» هم به نقل از شبکه تلویزیونی دولتی «سی‌سی‌ تی‌وی» چین گزارش داد، شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین روز چهارشنبه طی تماسی تلفنی به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت که همه طرف‌ها باید برای حل و فصل بحران اوکراین «به شیوه‌ای مسئولانه» تلاش کنند.

طبق این گزارش، شی خواستار راه‌حلی از طریق مذاکره شد و بر تمایل چین برای کمک به حل این وضعیت تاکید کرد.

چین و روسیه در سال‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای به هم نزدیک شده‌اند. در ماه فوریه، پوتین و شی مشارکت استراتژیک گسترده با هدف مقابله با نفوذ ایالات متحده را امضا کردند و گفتند که «هیچ زمینه‌ی ممنوعی» در همکاری بین دو کشور وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/م

نظر شما