شناسهٔ خبر: 54579684 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۸۰ درصد صادرات گندم جهان در قبضه ۹ کشور+جدول

داده‌های TRADE MAP نشان می‌دهد کل صادرات گندم در سال ۲۰۲۱ برابر با ۵۶ میلیارد دلار بوده که ۹۲ درصد از این رقم یعنی ۵۱ میلیارد دلار توسط ۱۵ کشور دنیا انجام شده است. نکته جالب اینجاست که ۹ کشور ۸۰ درصد گندم جهان را صادر کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه فرهیختگان نوشت: گندم مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین محصول کشاورزی دنیاست. چون این محصول و مشتقات آن منبع اصلی اغذیه خیل عظیمی از ساکنان جهان است.

داده‌های TRADE MAP نشان می‌دهد کل صادرات گندم در سال ۲۰۲۱ برابر با ۵۶ میلیارد دلار بوده که ۹۲ درصد از این رقم یعنی ۵۱میلیارد دلار توسط ۱۵ کشور دنیا انجام شده است. کشورهای روسیه، آمریکا و استرالیا هرکدام با سهم حدود ۱۳ درصدی، درمجموع نزدیک به ۴۰درصد صادرات گندم را به خود اختصاص داده‌اند. کانادا با حدود ۱۲ درصد، اوکراین با ۸.۵ درصد و فرانسه با ۸.۲ درصد، ۶صادرکننده بزرگ گندم در سال گذشته بوده‌اند. در مجموع این ۶ کشور سهم ۶۸ درصدی از کل صادرات دنیا را در اختیار دارند. اگر کشورهای آرژانتین، آلمان و رومانی را هم به آن ۶ کشور اضافه کنیم، این ۹ کشور ۸۰  درصد گندم جهان را در سال ۲۰۲۱ صادر کرده‌اند.
 


انتهای پیام/ ت 668

نظر شما