شناسهٔ خبر: 54563693 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درختان تبریز آماج تندباد‌های ناگهانی

وزش باد شدید در تبریز، عصر امروز درختانی را در برخی مناطق تبریز از جا کند و نقش بر زمین کرد.

صاحب‌خبر -

این تندباد که عصر امروز در تبریز و برخی مناطق استان آغاز شد موجب پدیده گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، شکستن شاخه‌های درختان و حتی درآوردن آن‌ها از ریشه هاشان شد.

آقای محمد امیدفر رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به ناپایداری جو استان تا فردا سه شنبه رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

 گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی در این مدت موجب افزایش ابر، وزش باد به ویژه امروز دوشنبه گاهی شدید همراه با تندباد‌های لحظه ای، خیزش گرد و خاک و غرش آذرخش می‌شود.

در این وضعیت جوی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، اختلال در تردد، اصابت آذرخش و بروز خسارت به محصولات باغی و کشاورزی در اثر بارش شدید باران و تگرگ وجود دارد.

 احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، خیزش گرد و خاک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک، محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده را خواستار شد.

لغو سفر‌های غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی، عدم حضور کودکان، سالمندان و بیماران قلبی در فضای باز به دلیل احتمال گرد و خاک و آلودگی هوا را ضروری دانست.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

برچسب‌ها:

نظر شما