شناسهٔ خبر: 54532380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰۱ طرح ورزشی در آموزش و پرورش خراسان رضوی ایجاد می‌شود

مشهد- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی و نهضت ایجاد ۱۰۱ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای، تحول در زیرساختهای تربیت بدنی دانش‌آموزی استان را به ارمغان می‌آورد.

صاحب‌خبر -

صفدر سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح و تخصیص اعتبارات انجام شده در حوزه زیرساختهای ورزشی که اغلب فضای ورزش دانش آموزی هستند رویدادهای بی‌سابقه‌ای در این استان در حال انجام است.

وی با بیان این که طی چند سال اخیر و با کمک خیرین سرانه فضای سرپوشیده در استان به ۱۸ صدم متر مربع و فضای روباز به ۱۹صدم متر مربع رسیده است ادامه داد: امسال با اعتبارات خوب جذب شده در قالب طرح شهید سلیمانی ۶۵ چمن مصنوعی ، هشت سالن ورزشی، سه زمین ساحلی و ۲۵ کلاس درس تربیت بدنی ایجاد می‌شود و ۱۱۰ سالن ورزشی موجود ایمن‌سازی و بهسازی می‌شود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اجرای این طرحها با جذب اعتبار بی‌سابقه ۸۴ میلیاردتومان در حال انجام است.

سلطانی افزود: اولویت ما ایجاد فضا برای مدارس دخترانه و مناطق محروم است که با مشارکت مدرسه، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم انجام می‌شود و تا کنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات به حساب مدارس واریز شده است.

وی ادامه داد:به جز هشت سالن ورزشی که ساخت آنها تا سال آینده زمان بَر خواهد بود سایر طرحهای یادشده تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد و برای سال تحصیلی جدید قابل استفاده است و اجرا و بهره‌برداری از این شمار طرح ورزش دانش آموزی، انقلابی در این حوزه محسوب می‌ شود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۳۳ زمین چمن دانش آموزی داریم که در کمتر از ۶ ماه تعداد ۶۵ زمین جدید به این شمار افزوده می‌شود.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

نظر شما