شناسهٔ خبر: 54484966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لیبریا به دنبال بازگشایی دفتر نمایندگی در قدس اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه گزارش دادند که کشور آفریقایی لیبریا درصدد بازگشایی دفتر نمایندگی رسمی در قدس اشغالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آی ۲۴، رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه گزارش دادند که کشور آفریقایی لیبریا درصدد بازگشایی دفتر نمایندگی رسمی در قدس اشغالی است.

بر اساس این گزارش، خبر افتتاح دفتر نمایندگی لیبریا در قدس در جریان سفر هیأتی از وزیران لیبریایی و دیدار ناتانیال ماکجیل نخست وزیر این کشور با اسحاق هرتزوگ رییس رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

هیأت لیبریایی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، متشکل از وزرای اقتصاد، تجارت، صنعت، اطلاعات و کشاورزی بود.

برنامه سفر این هیأت همچنین شامل جلساتی در وزارت امنیت و سایر ارگان های رژیم صهیونیستی بود.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۷ گفت که قدس اشغالی را پایتخت رژیم صهیونیستی می‌داند و دستور سفارت انتقال ایالات متحده از تل‌آویو به قدس را صادر کرد.

این اقدام با واکنش شدید جامعه جهانی مواجه شد و فلسطینیان بسیاری در تظاهرات علیه این تصمیم شهید و مجروح شدند. آمریکا در ۱۴ مه ۲۰۱۸، سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد.

رژیم اشغالگر در سال ۱۹۶۷ شهر قدس را اشغال کرده و اقدام به ساخت گسترده شهرک‌های یهودی‌نشین در آن کرده است. آمریکا، گواتمالا و کوزوو و هندوراس از جمله کشورهایی هستند که برخلاف قوانین بین المللی، سفارتخانه‌های خود را از تل‌آویو به بیت المقدس منتقل کرده‌اند.

نظر شما