شناسهٔ خبر: 54407613 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد هند از فشار غرب برای جلوگیری از ورود نفت ایران به بازار

وزیر امور خارجه هند از فشار‌های غرب برای جلوگیری از ورود نفت ایران و ونزوئلا به بازار‌های جهانی انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

سوبرامانیام جایشانکار، در حاشیه نشست مجمع ۲۰۲۲ گلاب‌سِک که در اسلواکی برگزار شد، گفت: اروپا باید از این ذهنیت خارج شود که مشکلات اروپا مشکلات همه جهان است اما مشکلات جهان مشکلات اروپا نیست.

براساس گزارش تایمز ایندیا، او گفت: امروز اروپا در حال خرید نفت و گاز از روسیه است. تحریم های جدید به گونه‌ای طراحی شده که در آن رفاه مردم مورد توجه قرار گرفته است و بنظر اصلا قرار نیست همه چیز قطع شود.

وزیر خارجه هند در پاسخ به این سوال که آیا خرید نفت روسیه از سوی هند، بودجه عملیات نظامی روسیه در اوکراین را تامین نمی‌کند، گفت: «ما افرادی را به آنجا نمی‌فرستیم و نمی‌گوییم برو نفت روسیه را بخر. ما مردم را به آنجا می فرستیم و می‌گوییم بروید بهترین نفتی را که می‌توانید در بازار بخرید. آیا اروپا با خرید گاز روسیه بودجه جنگ را تامین نمی‌کند؟ آیا تنها خرید نفت با پول هند جنگ روسیه در اوکراین را تأمین مالی می‌کند اما گازی که به اروپا می‌آید این کار را نمی‌کند.

جایشانکار با انتقاد از مواضع غرب برای جلوگیری از ورود نفت ایران و ونزوئلا به بازارهای جهانی گفت: چرا اجازه نمی‌دهند نفت ایران و ونزوئلا وارد بازار شود؟ آنها به هر منبع نفتی که ما داریم، فشار وارد کرده‌اند و سپس می‌گویند که شما نباید به بازار بروید و بهترین معامله را برای مردم خود دریافت کنید. این رویکرد منصفانه نیست.

او اعلام کرد که کشورش هند هیچ ساختاری مبتنی بر انتخاب از بین غرب، روسیه و چین را نمی‌پذیرد و این حق را دارد که پس از بررسی مسائل، هر انتخابی داشته باشد.

نظر شما