شناسهٔ خبر: 54406006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مستأجران در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

لزوم توجه به نقش دانشگاه‌ها در طراحی و تدوین مهندسی فرهنگی کشور

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر گفت: دانشگاه در طراحی مهندسی فرهنگی کشور نقش فعال و مؤثری دارد و لازم است این مهم با شناخت دقیق همراه با آسیب‌شناسی باشد.

صاحب‌خبر -

عبدالرسول مستأجران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در خمینی‌شهر درباره نقش دانشگاه‌ها در کشور اظهار کرد: دانشگاه در طراحی مهندسی فرهنگی کشور نقش فعال و مؤثری دارد و لازم است این مهم با شناخت دقیق همراه با آسیب‌شناسی باشد. حضور نسل جوان در دانشگاه‌ها فرصت مناسبی بوده تا نقش منحصربه‌فرد دانشگاه‌ها در مهندسی فرهنگی بازیابی شود.

وی نیاز به اجرای دقیق نقشه مهندسی فرهنگی متناسب با معیارهای نظام‌مهندسی مقدس جمهوری اسلامی را مورد تأکید قرارداد و افزود: دشمن می‌خواهد دانشگاه‌ها را کانون آسیب‌زایی و تقابل با نظام جلوه دهد؛ اما دانشگاه به دلیل ماهیت علمی و فضای نقادانه می‌تواند، آسیب‌های فرهنگی را شناسایی و پیشنهادهای سازنده خود را به جامعه منتقل کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر استفاده ابزاری از فعالیت‌های فرهنگی برای اهداف سیاسی و جناحی، فقدان برنامه‌های اصیل فرهنگی، سوء مدیریت و کاهش اعتماد دانشجویان و مسئولان فرهنگی را، ازجمله آسیب‌هایی برشمرد که باید در تدوین مهندسی فرهنگی کشور مورد توجه قرار گیرد.

مستأجران گفت: در مهندسی فرهنگی علاوه بر این، اعتلای معارف دینی، نهادینه‌سازی و ارتقاء ارزش‌های فرهنگی مورد تأکید است.

انتهای پیام/۴۱۲۱/

نظر شما