شناسهٔ خبر: 54388501 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون وزیر اقتصاد:

درآمد مالیاتی سال گذشته کشور ۱۰۷ درصد تحقق یافت

معاون وزیر اقتصاد گفت: درآمد‌های مالیاتی سال ۱۴۰۰ تقریباً ۱۰۷ درصد محقق شد که پیش‌بینی می‌شود در بودجه امسال نیز اتفاقات قابل‌توجهی در این زمینه رخ دهد.

صاحب‌خبر -

هادی قوامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی قوچان گفت: تحقق درآمد‌های مالیاتی در شناسایی مؤدیان جدید، جلوگیری از فرار مالیاتی و اصلاح سامانه‌ها مؤثر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قانون اصلاح ارزش‌افزوده، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد‌ها به‌عنوان قوانینی شناخته می‌شود که می‌تواند به درآمد مالیاتی برای تأمین بودجه کمک کند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: قانون بهبود فضای کسب‌وکار در مجلس یازدهم در ۸ ماه گذشته به‌صورت جدی در حال پیگیری بود که از این طریق بسیاری از مجوز‌ها تسهیل شد و تاکنون نزدیک به هزار و ۳۰۰ مجوزی که باید در درگاه ملی ساماندهی شود، به انجام رسیده است.

قوامی گفت: پیش‌ازاین یک سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی کار خود به ۴۵۰ روز زمان نیاز داشت، اما در حال حاضر مجوز‌های ثبت محور به‌راحتی ثبت و به‌سرعت تعیین تکلیف می‌شوند، مجوز‌های تائیدمحور نیز محدود بوده و برای راه‌اندازی نیازمند استاندارد‌هایی است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افرادی که طرح‌های دانش‌بنیان داشته و برای اجرای آن با محدودیت تسهیلات مواجه‌اند می‌توانند از این تبصره برای ایجاد طرح‌های خود استفاده کنند، بخشی از مطالبات نمایندگان مجلس از وزارت اقتصاد به گرفتاری‌های جرائم و معوقات مالیاتی بنگاه‌های تولیدی مربوط است که برای بررسی شکایات و بخشش در این زمینه موضوع در هیئت عالی مالیاتی مطرح می‌شود.

او گفت: تعیین تکلیف شدن پروژه‌های ردیف دار، چالش دهک بندی یارانه‌ها، قوانین گمرکی و تأمین اهداف نمایندگان در زمینه تصویب قوانین از دیگر خواست‌های نمایندگان مجلس از وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

نظر شما