شناسهٔ خبر: 54348042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

طرح مراقبت‌های بهداشتی در مبادی مرزی سیستان و بلوچستان تداوم دارد/ هیچ مورد مثبتی از آبله میمون شناسایی نشده است

مهدی زنگنه گفت: با توجه به شیوع بیماری هایی نظیر آبله میمون و التور«وبا» در کشورهای همسایه تمامی تمهیدات بهداشتی لازم جهت پیشگیری در مرزها در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مهدی زنگنه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با عصرهامون با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ موردی از ابتلا به آبله میمون در کشور و استان ما مشاهده نشده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرز میرجاوه تیم های را برای غربالگری از افراد قرار داده است.

وی افزود: در مرز میرجاوه هم بیمارستان داریم و هم دو پایگاه پست قرنطینه مرزی استقرار دارد که افراد مشکوک به بیماری را شناسایی و پس از مراحل قرنطینه به کشورشان باز گرداننده می شوند.

این مسئول با اشاره به شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص شیوع بیماری آبله میمون در استان در حال انتشار است، بیان کرد: مردم به هیچ وجه به این شایعات توجه نکنند و تمامی اطلاعات و اخبار بهداشتی در این زمینه را از طریق رسانه ملی و رسانه های معتبر و دانشگاههای علوم پزشکی رصد کنند.

وی تصریح کرد: آبله میمون با علائم تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمر درد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی شروع می‌شود و در عرض یک تا سه روز پس از ظهور تب به صورت ضایعات  پوستی نیز پدیدار خواهد شد.

زنگنه ادامه داد:دوره کمون یا مدت زمانی که طی می‌شود تا علائم این بیماری ظهور کند معمولاً بین هفت تا ۱۴ روز است، اما این مقدار ممکن است بین پنج تا ۲۱ روز نیز تغییر یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: این ویروس می‌تواند از طریق حیوان، انسان یا مواد آلوده منتقل شود، ویروس آبله میمون از طریق پوست آسیب‌دیده، دستگاه تنفسی یا غشاهای مخاطی وارد بدن می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما