شناسهٔ خبر: 54344891 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سایپا روزانه ۱۸۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌کند

اولین مراسم اعلام نتایج خودرو‌های تولید داخل از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکت‌های خودروساز و نهاد‌های نظارتی در شرکت سایپا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اولین مراسم اعلام نتایج خودرو‌های تولید داخل از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکت‌های خودروساز و نهاد‌های نظارتی در شرکت سایپا برگزار شد و برگزیدگان محصولات شرکت‌های سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو و آرین موتور مشخص شدند.

در این مراسم محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا سیاست‌گذاری متمرکز فروش محصولات و اجرای آن توسط خودروسازان را یکی از بهترین سیاست‌های انجام شده در صنعت خودرو دانست و گفت: تمامی کشور‌های تولیدکننده مطرح دنیا بر این اساس عرضه و فروش محصولات شرکت‌های خودروساز خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: در کشور‌هایی مانند چین با ۲۰ میلیون تولید خودرو یا ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان، سیاست‌گذاری در عرضه خودرو از سوی دولت انجام می‌شود و اجرای آن در اختیار شرکت‌های خودروساز است و بهترین نتایج از آن گرفته شده و رضایت عمومی را به همراه داشته است.

تیموری با بیان اینکه تیراژ تمامی خودروسازان داخلی به حدی است که می‌توانند از توانمندی یکدیگر در تولید استفاده کنند، گفت: به منظور ایجاد بهره‌وری بهتر و جلوگیری از اتلاف منابع باید شرایطی ایجاد شود تا تمامی خودروسازان بتوانند از توانمندی یکدیگر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سایپا از هرگونه سیستمی که باعث ایجاد رونق صنعت خودرو و ایجاد رفاه برای مردم شود استقبال می‌کند، گفت: سایپا در سال جاری توانسته از ۹۸ درصد توان خود در دو شیفت کاری استفاده کند که روزانه ۱۸۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌کند و در صورتی که از ابتدا سیاست‌گذاری مناسبی برای سایپا انجام می‌شد توان تولید ۲۷۰۰ دستگاه خودرو در سه شیفت کاری در این گروه وجود داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: بر اساس دستور ۸ ماده‌ای رئیس محترم جمهور افزایش تولید یکی از خواسته‌های ایشان بود که مستلزم انجام این مهم تامین نقدینگی بود و حال اینکه شورای پول و اعتبار برای سال جاری برخلاف رویه چندین سال گذشته هیچ مبلغی را به صورت تسهیلات برای خودروسازان در نظر نگرفت.

او افزود: در صورتی که به خودروسازان نقدینگی تخصیص می‌یافت افزایش تولید که خواست رئیس جمهور بود بهتر و سریع‌تر انجام میشد و هم در زنجیره تامین سایپا امکان استخدام و ایجاد اشتغال برای ۲۰ هزار نفر مهیا میشد.

تیموری با بیان اینکه مشکل اصلی خودرو‌های ناایمن به ۱۸ میلیون خودرویی که از سال ۹۰ به قبل تولید و در حال تردد است برمی‌گردد، گفت: به تازگی از سوی سازمان استاندارد دو خودرو تیبا و سمند به عنوان خودرو‌های ناایمن معرفی شده و حال اینکه این خودرو‌ها استاندارد‌های ۸۵ گانه را دارند و مشکل اصلی در خودرو‌های تولیدی سال ۱۳۹۰ به قبل است که گا‌ها در زمان تولید، هیچ استانداردی برای آن‌ها تعریف نشده و در حال حاضر در جامعه در حال تردد هستند و باید برای جمع آوری خودرو‌های قدیمی تصمیم گیری جدی صورت پذیرد.

او تاکید کرد: برای حذف خودرو از زنجیره تولید باید فرآیندی وجود داشته باشد چرا که در حال حاضر قطعه سازان برای دو خودرو تیبا و سمند، قطعاتی را تولید کرده و همچنین خودروسازان هم در انبار‌های خود قطعات این دو خودرو را دارند و جلوگیری از تولید این خودرو به صورت یکباره و بدون اطلاع، باعث ایجاد زیان و هدر رفت منابع ملی می‌شود.

گفتنی است پیرو فرمان ۸ ماده‌ای رئیس محترم جمهور در خصوص ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم و تاکید وزیر محترم صنعت معدن و تجارت، در ابتدای سال جاری وزارت صمت اقدام به ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو کرد و بر این اساس تمامی خودروسازان داخلی موظف به عرضه خودرو در این سامانه جهت فروش محصولات خود شدند.

نظر شما