شناسهٔ خبر: 54330538 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختصاص 1500 میلیارد تومان برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان

وزیر آموزش‌ و پرورش از اختصاص 1500 میلیارد تومان برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی ضمن گرامیداشت یاد و ‌خاطره شهدای گرانقدر و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار حادثه ریزش ساختمان مترو پل شهر آبادان، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش از اعضای ستاد ملی کرونا است، لذا ابتدای حضورم در وزارت آموزش‌ و پرورش تمام تلاش خود را معطوف به بازگشایی مدارس کردم.

وی افزود: تعطیلی مدارس از ابتدا تصمیم اشتباهی بود و نتایج این تعطیلی‌ها موجب تغییر در آهنگ زیست دانش‌آموزان شد و باعث شد تا مناسبات اجتماعی دانش‌آموزان به طور کامل شکل نگیرد.

نوری ادامه داد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان از محل اعتبارات ستاد کرونا اختصاص یافته است که کمک زیادی برای حل این مشکل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: 20 درصد اعتبار دریافت شده از ستاد ملی کرونا برای آموزش دانش‌آموزان جامانده از تحصیل و مابقی آن برای ایجاد مجتمع‌های آموزشی، تربیتی در استان‌ها برای آموزش به دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هزینه اختصاص‌یافته در تهیه ماسک و آموزش برای دانش‌آموزان افزود: مبلغ صد و هشتاد میلیارد ریال جهت تهیه ماسک و هزار و پانصد میلیارد ریال برای آموزش دانش‌آموزان در دوران کرونا اختصاص یافت.

نوری گفت: امیدوارم با همکاری تمامی ادارات دولتی و تخصیص بخشی از مبلغ بودجه فرهنگی ادارات به آموزش دانش آموزان در تابستان و همکاری دانشجو معلمان و سایر دانشجویان، اقدامات مؤثری در جهت تربیت فرهنگی و آموزشی دانش‌آموزان انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما