شناسهٔ خبر: 54330208 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

در آیین معارفه رییس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مطرح شد؛

شالویی: سنت‌های مسجدی احیا شود

احیای سنت‌های مسجدی و توجه به نقش کانون‌های مساجد در نهضت بازگشت به مسجد از مسائلی است که در آیین تکریم و معارفه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بر آن تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری شبستان، آیین معارفه حجت الاسلام و المسلمین کمال خداداده، رئیس جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور صبح امروز (دوشنبه، ۹ خرداد) در محل ساختمان شهید بهشتی این ستاد برگزار شد.

بنابراین گزارش، دکتر محمد شالویی در این آیین با بیان اینکه مهمترین کار مسجد ایجاد ارتباط باطنی مردم با خدا است، گفت: تردیدی نیست اگر بسیاری از راه های سنتی و گذشته احیاء شود اتفاقات بسیار مبارکی در حوزه مساجد می افتد.

دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همه ما حجت الاسلام و المسلمین ارزانی را به خوش فکری و اهتمام به کار جهادی و نگاه تحول گرایانه می شناسیم.

 

وی تاکید کرد: انتظار است حجت الاسلام و المسلمین خداداده هم چنین رویکردی داشته باشد. 

 

شالویی ادامه داد: از اقداماتی که ایشان باید انجام دهد جذب جوانان است که باید راه های آن بررسی شود. باید گروه های هنری را در مساجد احیاء و فعال کنیم.

 

وی تصریح کرد: تئاتر انقلابی متعلق به بچه های مسجد است چنان که حوزه هنری توسط بچه مسجدی ها راه اندازی و اینچنین فعال شد.

  

شالویی در ادامه ابراز کرد: بدون هنر نمی توان کارها را ماندگار کرد، و مسجد بهترین پایگاه برای انجام فعالیت های هنری است. 

 

وی ابراز کرد: اگر می خواهیم جریان های هنری را پررنگ و تقویت کنیم، باید به مسجد که خاستگاه فعالیت های فرهنگی هنری است باید توجه داشته باشیم چراکه هنر برگرفته از اندیشه دینی معنوی ما است لذا ضرورت دارد بین متدینان و بخش های هنری پیوند برقرار شود و در این باره جریان سازی صورت بگیرد تا اهالی هنر چنین برداشت کنند که می شود هنر متعالی را در مسجد محقق کرد.

 

مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امید است با فکر نو حجت الاسلام خداداده و تجربیاتی که از حضور در مجموعه های مختلف داشته است، در کانون های مساجد منشا تفکرات جدید شوند و اندیشه های امام و رهبری و شعارهای دولت خدمتگزار را بتوانیم در مساجد پیاده کنیم.



نظر شما