شناسهٔ خبر: 54318086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

جزئیات پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی

تحلیل بازار : موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، جزئیات پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی را تشریح کرد. میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سال گذشته به سازمان تامین اجتماعی آمدم، مطالبات فروردین‌ماه پرداخت شده بود یعنی یک ماه از ۶ ماه اول پرداخت شده بود که ما در ۶ ماه دوم با اقدامات انجام‌شده توانستیم پرداختی‌‌‌ها را به مردادماه برسانیم.

صاحب‌خبر -

او با اشاره به اینکه توانستیم تاخیر ۴ماهه را در سال گذشته جبران کنیم، افزود: هدف ما این است که در سال‌ جاری هر ماه مطالبات را پرداخت کنیم و امسال اولین پرداختی که داشتیم در فروردین‌ماه بوده است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: البته در زمینه پرداختی‌‌‌های نسخ الکترونیک به‌روز هستیم و مطالبات مراکز درمانی را هر ماه پرداخت می‌‌‌کنیم، اما در نسخه غیر‌الکترونیک پرداختی‌‌‌های ما تا شهریورماه انجام شده است. موسوی اظهار کرد: تمام تلاش خود را می‌‌‌کنیم که پرداختی‌‌‌های به‌روز داشته باشیم و در این خصوص اقداماتی در دست انجام است تا بتوانیم بخشی از بدهی خود را از کارفرمایان و کارگاه‌‌‌هایی که به ما بدهکار هستند و مطالباتی داشتند دریافت کنیم و با آن مطالبات و بدهی‌‌‌های مراکز درمانی طرف قرارداد خودمان را بپردازیم.

او گفت: مطالبات فروردین‌ماه امسال پرداخت شده و در اردیبهشت‌ماه نیز سعی می‌‌‌کنیم در روزهای آینده این مطالبه را پرداخت نماییم و دغدغه ما این است که این‌‌‌ها طلبکاران ما هستند و باید بدهی‌‌‌هایشان را بدهیم. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن تشکر از مراکز درمانی طرف قرارداد، افزود: به‌رغم تاخیر چندماهه، اما این افراد همچنان به بیمه‌شدگان خدمات را ارائه می‌دهند و خللی در ارائه خدمات درمانی ایجاد نشده است که ما از آنها تقدیر می‌‌‌کنیم. موسوی با اشاره به اینکه مطالبات ما بیشتر از بدهی‌‌‌هایمان است، ادامه داد: در حال حاضر طلب زیادی از دولت و کارفرمایان داریم و تمام تلاش ما این است که بدهی مراکز درمانی را به‌روز کنیم و در حال پیگیری این موضوع هستیم که بخشی از مطالبات خود را از دولت و بخشی را از کارفرمایان دریافت کنیم و بتوانیم به مراکز درمانی پرداختی داشته باشیم تا فاصله پرداختی‌‌‌های ما بیشتر نشود.

پرداخت مطالبات نسخ الکترونیک پزشکان و دندان‌پزشکان

همچنین معاون برنامه‌‌‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین‌‌‌اجتماعی از به‌‌‌روز شدن پرداخت مطالبات مربوط به نسخ الکترونیک پزشکان و دندان‌پزشکان طرف ‌‌‌قرارداد این سازمان خبر داد. جمیل حق‌‌‌پرست معاون برنامه‌‌‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین‌‌‌اجتماعی اظهار کرد: در اجرای تعهدات سازمان تامین‌‌‌اجتماعی در قبال پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد و به ‌‌‌منظور تشویق پزشکان به استفاده از نسخه الکترونیک، مطالبات مربوط به نسخ الکترونیک پزشکان و دندان‌پزشکان طرف قرارداد تامین ‌‌‌اجتماعی لغایت فروردین ۱۴۰۱ پرداخت و طبق قرارداد فی‌‌‌مابین به‌‌‌روز شد.

او با بیان اینکه پرداخت منظم مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد (دانشگاهی و غیردانشگاهی) یکی از دغدغه‌‌‌های همیشگی سازمان تامین ‌‌‌اجتماعی است، گفت: پرداخت منظم مطالبات برای برنامه‌‌‌ریزی و بهبود خدمت‌‌‌رسانی مراکز درمانی اهمیت زیادی دارد و این موضوع در دستور کار سازمان تامین ‌‌‌اجتماعی قرار داشته و ادامه خواهد یافت تا شاهد ارتقای ارائه خدمات درمانی بهینه و مناسب به بیمه‌‌‌شدگان و مستمری‌‌‌بگیران عزیز باشیم. او افزود: بخشی از مطالبات مراکز دیالیز و مراکز طرف قرارداد متعلق به دانشگاه‌‌‌های علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین مراکز غیردانشگاهی طرف قرارداد این سازمان نیز پرداخت شده و تلاش داریم با تامین منابع موردنیاز، پرداخت مطالبات در این بخش را نیز به‌‌‌روز کنیم. حق‌‌‌پرست همچنین گفت: با تاکید مدیرعامل سازمان، در سال‌ جاری برای پرداخت به‌‌‌موقع مطالبات مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی طرف ‌‌‌قرارداد یا تهاتر این مطالبات با بدهی دولت به تامین ‌‌‌اجتماعی و استفاده از همه ظرفیت‌‌‌های موجود برای پرداخت به‌روز مطالبات همه مراکز طرف قرارداد، برنامه‌‌‌‎ای کامل و هدفمند داریم.

نظر شما