شناسهٔ خبر: 54313721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو ارشد حزب الله:

همکاری مقاومت لبنان و فلسطین برای دفاع از مسجد الاقصی ادامه دارد

شیخ «نبیل قاووق» با انتقاد از سیاست های ریاض در قبال تحولات سیاسی لبنان، بر ادامه همکاری حزب الله با مقاومت فلسطین برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله در سخنانی تاکید کرد: از جمله امور مسلّم و بدیهی ملی این است که لبنان فقط با اجماع اداره می‌شود نه اکثریت و معادلات ملی داخلی پیچیده‌تر از آن است که هر حزبی برای حذف و به حاشیه راندن احزاب دیگر تلاش کند و نجات کشور فقط با توافق ملی و همکاری میسر است.

شیخ قاووق که در یک مراسم ترحیم در حسینیه شهرک «شیحین» در جنوب لبنان سخرانی می‌کرد، افزود: حزب الله پس از انتخابات پارلمان دست به سوی همه مردم مخلص وفادار کشور دراز کرد. در این دوره نمایندگان جدیدی هم هستند که در انتخابات پیروز شدند و به سفارتخانه‌ها وصل نیستند که ما دست خود را بر اساس اجماع و همکاری برای نجات کشور در دست آنها می‌گذاریم. پس از انتخابات ریاست پارلمان تشکیل دولتی که تلاش برای نجات کشور و کاستن از درد و رنج لبنانی‌ها را در اولویت قرار دهد، تکمیل خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی هستند که نمی‌خواهند درد و مشکلات لبنانی‌ها را بشوند، بلکه می‌خواهند به خاطر سرمایه گذاری سیاسی به آنها آسیب برسانند. رژیم سعودی نخستین مسئول بهره برداری سیاسی از مصائب لبنانی‌ها است که از تنش آفرینی، رسانه‌ها و سیاستمدارانی که اولویت آنها نجات کشور و کاهش رنج‌های مردم نیست و با توافق مخالفت می‌کنند، حمایت مالی می‌کند.

شیخ قاووق معتقد است که سیاست کنونی عربستان سعودی مانعی واقعی بر سر راه اجماع ملی و تهدیدی مستقیم برای صلح داخلی در لبنان است، زیرا ریاض از تنش آفرینی‌ها و اقدامات تحریک آمیز حمایت می‌کند و پس از انتخابات از مزدوران و دست نشانده‌های خود خواسته است که به تنش آفرینی علیه مقاومت ادامه دهند و با تلاش لبنانی‌ها برای دستیابی به توافق مخالف است. بدتر از آن، سیاست عربستان سعودی برای نزدیکی با اسرائیل است که یک تهدید واقعی برای امنیت در لبنان و فلسطین اشغالی به شمار می‌رود.

این عضو ارشد حزب الله ادامه داد: عرب‌های خائن که مسئله فلسطین را رها کردند، شریک جنایات رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی هستند. رها کردن فلسطین، عربگرایی جعلی و دروغین آنها را آشکار کرد در حالی که ما نمایندگان اصیل عربگرایی و دفاع از ملت فلسطین و مقاومتی هستیم که دشمن را از تجاوز باز می‌دارد و آن را به علت تعرض به مقدسات مجازات می‌کند.

شیخ نبیل قاووق در پایان گفت: حزب الله امروز و فردا مانند دیروز برای عمل به مسئولیت خود در مسیر دفاع از قدس و مسجد الاقصی به همکاری مستحکم با مقاومت فلسطین ادامه می‌دهد.

نظر شما