شناسهٔ خبر: 54312878 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بارگذاری بیش از حد ساختمان تبعات جبران ناپذیری دارد

رئیس شورای شهر اسلامی شهر تهران گفت: محاسبات فنی ساختمان بر اساس طبقات متغیر و اضافه کردن طبقات جدید به بنا ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه، هشتم خردادماه_ در شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: قدرتمندان با دسته بندی‌های سیاسی تصمیماتی به نفع بزرگان می‌گیرند و در نتیجه مردم یمن که برای به دست آوردن آزادی قیام کردند تحریم می‌شوند و به عربستان برای بمباران یمن، سلاح‌های سوپر میلیاردی می‌فروشند و دستش را باز می‌گذارند که مردم یمن را به کشتار بکشانند و جنایات وحشیانه انجام دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم که صلح جهانی مفهوم واقعی خود را پیدا کند، چون در حال حاضر کلماتی بیش نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اعزام تیم ۵۰ نفر از شهرداری تهران به آبادان گفت: ساختمان‌های ناپایداری در تهران وجود دارد که توسط سازمان آتش نشانی احصا و اخطار لازم داده شده اما زندگی در این ساختمان‌ها ادامه دارد و خدا نکند که زندگی در این ساختمان‌ها قطع شود چون حوادثی مثل حادثه آبادان دردناک است.

وی اضافه کرد: باید کارشناسی دقیق انجام شود، تا نتیجه بهتری داشته باشیم. آنچه مهم است این است که وقتی نقشه ساختمان را تغییر می‌دهیم و بارگذاری بیشتری داریم، دیگر ساختمان اصلی نخواهد بود. اتفاق یک‌بار می‌افتد و ضربه می‌زند و تا ده‌ها سال تأثیر نامطلوب خود را خواهد گذاشت.

چمران تصریح کرد: در دوره چهارم یک مصوبه داشتیم، که اضافه بنا بر اساس آن ممنوع بود و استدلال این بود، حتی اگر بر اساس محاسبات فنی پایداری داشته باشد این محاسبات ثابت نیست و آیتم‌ها و ضرایب جدیدی به آن اضافه می‌شود. سازندگان نباید اصرار بر اضافه طبقات داشته باشند. شورا چنین مواردی را نمی‌پسندد و با اضافه بنا مخالف است و جلوگیری می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شورا در خصوص پاساژ علا الدین این اقدام را انجام داد و اضافه طبقات را تخریب کرد. برخی از سازندگان از خیرین هستند و از آن‌ها می‌خواهیم یک‌بار هم که شده اضافه طبقه نداشته باشند و بلای جان مردم نشوند.

نظر شما