شناسهٔ خبر: 54312023 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اعتبارش را به آنچلوتی می‌دهم

تحلیل جالب ونگر از قهرمانی رئال و ناکامی لیورپول

آرسن ونگر نقش تجربه هافبک های رئال و قدرت هدایت کارلو آنچلوتی را در قهرمانی رئال پررنگ عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید با عبور از سه حریف بزرگ و قدرتمند به فینال لیگ قهرمانان رسیده بود و در نهایت نیز توانست قهرمان شود. گل دقیقه 59 وینیسیوس برابر لیورپول، حکم قهرمانی شماره 14 کهکشانی ها را امضا کرد. در شبی که بی تردید تیبو کورتوا بهترین بود و با 9 مهار موفق، یک‌تنه مانع گلزنی لیورپولی ها به خصوص محمد صلاح شد. رئال فصل را با قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا، لالیگا و لیگ قهرمانان به اتمام رساند.

 

آرسن ونگر سرمربی فرانسوی سابق آرسنال در مورد بازی فینال گفت:« پس از تماشای فینال از خودم پرسیدم که از دست رفتن قهرمانی لیگ برتر در هفته پایانی تا چه اندازه در افت اعتماد به نفس و اطمینان لیورپول نقش داشت. صلاح، مانه و بازیکنان دیگر لیورپول مثل همیشه سرحال و قبراق نبودند. فاکتور مهمی که اجازه نداد تفاوت ها را رقم بزنند.»

 

ونگر ادامه داد:« در قهرمانی رئال من نقش آنچلوتی را پررنگ می بینم. او به خوبی راه هدایت این ستاره های بزرگ را می داند و تیمش در فینال آسوده خاطر و مطمئن بازی کرد. همچنین نباید از تجربه بالای بازیکنان رئال به سادگی گذر کرد. به خصوص باید به خط میانی رئال اشاره کرد که در آن والورده، مودریچ، کاسیمیرو و تونی کروس همگی برجسته بودند. آنها می دانستند وقتی تحت فشار قرار می گیرند و در مقطعی جریان بازی بر ضدشان است، قادرند شرایط را تغییر دهند چون قبلا این کار را انجام داده اند. یک چیز خاص در رئال مادرید وجود دارد و من اعتبارش را به آنچلوتی می دهم. رئال تاریخچه ای غنی هم دارد و به آن در بازی های بزرگ تکیه می کند. رئال یک تیم پرستاره است، تیمی متشکل از بازیکنانی که دوست هم هستند. همیشه نمی توان چنین تیمی را شکل داد.»

نظر شما