شناسهٔ خبر: 54311987 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سازمان ملل:

رهبر القاعده با رهبر طالبان تجدید بیعت کرد

سازمان ملل در گزارش تازه‌ ۲۵ صفحه ای خود از روابط نزدیک رهبران القاعده و طالبان خبر داد و خاطرنشان کرد القاعده با پیروزی طالبان، آزادی عمل بیشتری پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، در تارنمای سازمان ملل متحد آمده است «ایمن الظواهری» رهبر القاعده، بیعت خود را با «ملا هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان، تجدید کرده است. به نظر می رسد طالبان همچنان مانند گذشته، برای گروه‌های تروریستی از جمله القاعده پناهگاه‌های امن فراهم می کند.

در ادامه این گزارش آمده است افراد طالبان که در فهرست تحریم‌های سازمان ملل متحد قرار دارند، به عضویت کابینه‌ دولت طالبان گماشته شدند.

پیش تر نیز برخی از منابع اطلاعاتی کشورهای منطقه و جهان از فعالیت مجدد القاعده در افغانستان ابراز نگرانی کرده بودند.

 تیم نظارتی شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد گروه تحریک طالبان پاکستان نیز مبارزات خود علیه دولت این کشور را با حمایت طالبان ادامه می دهد. چندین هزار جنگجوی این گروه با حمایت طالبان در افغانستان مستقر می باشند. 

از سوی دیگر برخی مقام‌های نظامی آمریکا هشدار دادند طی چند ماه آینده، این گروه  می تواند حمله‌هایی را خارج از افغانستان سازمان‌دهی کند.

 پس از روی‌کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان، کشورهای جهان همواره از نفوذ گروه‌های تروریستی در این کشور ابراز نگرانی کردند، اما طالبان تاکید دارند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

نظر شما