شناسهٔ خبر: 54311866 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۶۱ روان شناس نما و ۳۲ سایت غیر مجاز مجازی معرفی شدند

هفته گذشته لیست اول روان شناس نماها منتشر شد، در این فهرست ۱۴۴ نفره اسامی برخی چهره‌های همچون فرهنگ هلاکویی، محمود انوشه و سهیل رضایی دیده می شد و امشب لیست دوم از سوی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور منتشر می شود که در آن ۶۱ نفر دیگر از روانشناس نماها و ۳۲ سایت غیر مجاز معرفی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین -خدیجه نوروزی: «فهرست دوم روانشناس نماها در فضای مجازی» منتشر شد.
محمد حاتمی، رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور  امروز در یک نشست خبری با اعلام لیست دوم ۶۱ نفری روانشناس نماها گفت: من از مردم ایران به عنوان رئیس سازمان عذرخواهی میکنم و از آنها می خوام قصور ما را در دیر اعلام کردن لیست روانشناس نماها بپذیرند به ویژه کسانی که آسیب دیدند و در این مدت از آنها به لحاظ مالی و روانی مورد سواستفاده قرار گرفتند.  او ادامه داد: البته ما در این چند سال زحمت کشیدیم و تلاش کردیم که این موضوع را به وسیله نهادهای مسئول حل کنیم اما با وجود اینکه تمام راهکارها را در پیش گرفتیم به بن بست رسیدیم. متاسفانه دادن مجوز از سوی بعضی نهادهای دولتی موجب شد فعالیت این روانشناس نماها گسترده تر شود. برای نمونه ما از  ش.ا شکایت کردیم اما نهایتا به دلیل لابی هایی که وجود داشت تبرئه شد. 
وی افزود :حتی گاها دیده می شد که بعضی از این چهره ها به دلیل بی اطلاعی های رسانه ها از تخصص این افراد، در برنامه های مختلف صدا و سیما و رسانه های معتبر به عنوان روانشناس و مشاور دعوت می شدند.
حاتمی ادامه داد: افرادی در این حوزه ورود کرده و فالوورهای زیادی جذب کرده اند که هیچ گونه مدرکی در این حوزه ندارند اما خود را تحت عنوان روانشناس و مشاوره به مردم معرفی کرده اند و در حال فعالیت هستند. کرونا هم این مسئله را تشدید کرد و مردم به خاطر قرنطینه نیاز داشتند به خاطر مشکلاتی که در حوزه سلامت روان داشتند به سمت این افراد جذب شوند.
او خبر داد که صفحات مجازی ۱۰۰ نفر از این افراد که غیرمجاز فعالیت می‌کردند در مجموع ۳۵ میلیون فالوور داشت.
هفته گذشته لیست اول روان شناس نماها منتشر شد، در این فهرست ۱۴۴ نفره اسامی برخی چهره‌های همچون فرهنگ هلاکویی، محمود انوشه و سهیل رضایی دیده می شد. در نشست خبری امروز نیز در جمع خبرنگاران رسانه های مختلف اسامی ۶۱ روانشناس نما و ۳۲ صفحه مجازی غیر مجاز از سوی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور منتشر شد که امشب این لیست از سایت سازمان منتشر خواهد شد.

نظر شما