شناسهٔ خبر: 54311511 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واکنش دبیر انجمن خودروسازان به اظهارات نماینده مجلس

"نکبت ملی"، توهین به ۵۵۰ هزار کارگر زحمتکش است

دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در برنامه تلویزیونی گفت: واژه نکبت ملی را زمانی می توانیم به کار ببریم که یک نماینده مردم، به خود اجازه می دهد به یک صنعت استراتژیک و کارگران زحمتکش آن، در رسانه ملی توهین کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از انجمن خودروسازان ایران، چندی پیش، سارا فلاحی - نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس - با حضور در یکی از برنامه های تلویزیونی، اظهارات تندی درخصوص صنعت خودرو مطرح کرد که واکنش دبیر انجمن خودروسازان را در پی داشت.
احمد نعمت بخش در واکنش به جمله "خودرو ملی بیشتر شبیه نکبت ملی هست" اظهار کرد: یکی از وظایف خانم فلاحی در مجلس، پیگیری مسائل مربوط به امنیت ملی است. در این شرایط جای تاسف دارد که ایشان به بخش اعظمی از فعالان صنعتی و اقتصادی کشور توهین می کند و می توان گفت که نکبت ملی، توهین به ۵۵۰ هزار کارگر زحمتکش در صنعت خودرو و قطعه سازی است.
وی با بیان اینکه به دلیل محدودیتها و البته برخی سوء مدیریتها، صنعت خودرو کاستی‌هایی داشته که برای رفع آنها باید همت و همیّت ملی داشته باشیم، افزود: راه رفع مشکلات صنعت خودرو، تخریب و توهین به این صنعت نیست، چرا که مجموعه ای از مهندسان، متخصصان و کارگران متعهد و پرتلاش در این صنایع مشغول به کار هستند و مشکلات حاکم بر آن، بیش از آنکه ناشی از عدم توانایی باشد، به شرایط پیرامونی و فضای حاکم بر مدیریت اقتصادی کشور مربوط است.
وی افزود: متاسفانه شخصی که نماینده مردم است و برای انجام وظایف خود از بیت‌المال حقوق دریافت می‌کند، در رسانه‌ای که با بودجه عمومی کشور اداره می‌شود، می‌نشیند و به کارگرانی که بیت‌المال و بودجه عمومی، حاصل دسترنج آنهاست توهین می کند.
دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اظهارات این نماینده درخصوص تماس های پشت پرده و اعمال فشار به دلیل انتقاد به صنعت خودرو، اظهار کرد: سخن گفتن از مافیا و دست های پشت پرده دیگر نخ نما شده و بهتر است ایشان به جای جنایی کردن ماجرا، به صراحت اسامی این مافیا و کسانی که ایشان را تحت فشار گذاشته اند را اعلام کند؛ در غیر این صورت به صنعت کشور خیانت کرده‌ است.
وی به صحبتهای این نماینده مجلس که مدعی بود کسی نمی تواند به خودروسازان تشر بزند نیز اشاره کرد و افزود: به برکت حرفها و حرکات پوپولیستی سالهای اخیر، کار از تشر گذشته و تخریب و توهین به صنعت خودرو و قطعه سازی کشور نوعی محبوبیت و شهرت برای افراد به ارمغان می‌آورد؛ به همین دلیل است که تاختن بر صنعت خودرو ایران به حرف مشترک همه افراد، گروه ها و جناح های سیاسی تبدیل شده و از ۲۰:۳۰ تا بی.بی.سی در حمله به این صنعت، همسو هستند.
وی در خصوص موضوع واردات خودرو که در صحبتهای این نماینده مجلس هم مطرح شده بود، گفت: شرکتهای خودروساز و قطعه ساز به هیچ عنوان با واردات خودرو به کشور مخالف نیستند؛ زیرا از این ممنوعیت نفعی نبرده و نمی‌برند.
دبیر انجمن خوروسازان ادامه داد: قیمت و امکانات خودروهای ساخت داخل و محصولات مشابه خارجی کاملا مشخص است و اتفاقا واردات خودرو، بسیاری از حقایق در خصوص سطح خودروهای داخلی و شیوه قیمت گذاری آنها را نشان خواهد داد.
وی در پایان گفت: این نماینده مجلس در صحبت های خود ادعا کرد مدیرانی بوده اند که پس از انتقاد به خودروسازان برکنار شده اند و همچنین نخبگانی بوده اند که خودروسازان، آنها را از کشور فراری داده‌اند؛ به صراحت و با تاکید از این عضو کمیسیون امنیت ملی می خواهیم که اسامی نمونه هایی از این دسته افراد را نیز اعلام کند تا پیگیری های لازم برای رسیدگی به آنها انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما