شناسهٔ خبر: 54311428 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

با حکم وزیر فرهنگ

حجت‌الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور شد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام کمال خداداده را به عنوان رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور منصوب کرد.
حجت‌الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور شد
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به حجت الاسلام کمال خداداده روحانی جهادی و انقلابی، ضمن اشاره به شعار اصلی دولت مردمی در حوزه فرهنگ، یعنی بازگشت به مساجد، بر لزوم شناسایی، جذب و آموزش استعدادهای برتر و جوانان انقلابی در جهت نهادینه سازی اهداف فرهنگی دولت مردمی تاکید شده است.

متن حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ خطاب به رئیس جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به شرح زیر است:

«جناب حجت‌الاسلام آقای کمال خداداده

با عنایت به شایستگی، تجربیات و سوابق ارزشمند جناب‌عالی و شناخت از روحیه مکتبی و تعامل سازنده‌تان با اصحاب فرهنگ و هنر و شخصیت‌های گرانمایه حوزوی؛ به موجب این حکم و به استناد مادۀ 9 اساسنامه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به مدت 3 سال به عنوان «رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور» منصوب می‌شوید.

شعار اصلی دولت مردمی در حوزه فرهنگ، نهضت بازگشت به مساجد است و اینک شما در این موقعیت خطیر، عهده‌دار وظیفه سنگینی می‌شوید.

شایسته است با تشکیل شورای اندیشه‌ورز از جوانان انقلابی، حزب‌اللهی و پرشور از جبهه فرهنگی و با استفاده از همه سلایق دوستان انقلابی موارد زیر در دستور کار قرار گیرد:

-برنامه‌ریزی در جهت ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند انقلاب اسلامی و استقرار ارزش‌های دینی

-برنامه‌ریزی، نظارت، هماهنگی، انسجام و تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور

-شناسایی، جذب و آموزش استعدادهای برتر و جوانان انقلابی در جهت نهادینه‌سازی اهداف فرهنگی دولت مردمی

-تلاش در جهت جلب مشارکت عموم مردم به منظور تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان ابزاری در راستای بسط و گسترش ارزش‌های انقلابی و اسلام ناب محمدی(ص)

-تعامل مؤثر با ارکان مسجد از جمله ائمه محترم جماعت و پایگاه‌های مقاومت بسیج در جهت ترویج و توسعه نقش مسجد به‌عنوان مرکز فرهنگی در جامعه به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ دینی

-استفاده کامل از ظرفیت وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای عضو شورای سیاست‌گذاری

-حضور پررنگ جبهه فرهنگی  انقلاب اسلامی در بخش‌های  مختلف ستاد

بدیهی است ارائه گزارش‌های فصلی مستمر از عملکرد با تشکیل منظم جلسات شورای سیاست‌گذاری مورد توقع است.

لازم می‌دانم از تلاش‌های مؤثر و سازندۀ جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حبیب‌رضا ارزانی در دورۀ مسئولیت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز تقدیر و تشکر نمایم.

مزید توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله العظی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از خداوند منان خواستارم.»

گفتنی است، حجت الاسلام کمال خداداده متولد سال 1362 و دانش آموخته سطح سه حوزه است.

از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی این روحانی جهادی و تلاشگر می توان به مشاور استاندار و مدیر سازمان جوانان استان زنجان، مدیرکل امور اجتماعی و مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری زنجان و همچنین معاون مدیرکل و رئیس کتابخانه مرکزی تبریز اشاره کرد.

رئیس جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، علاوه بر عضویت در شورای برنامه ریزی جبهه فرهنگی انقلاب در استان تهران، سال ها سابقه امامت جماعت در مساجد شهر تهران و مسئولیت تشکیل قرارگاه جهادی و خدمت رسانی محراب در مرکز رسیدگی به امور مساجد را نیز عهده دار بوده است. وی از ائمه جماعت موفق در امر استعدادیابی، تربیت و اعتماد به نسل نوجوان و جوانان به ویژه بچه های مسجد بوده است.

یادآور می شود، پیش از این حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی عهده دار این مسئولیت بود.


انتهای پیام/


 

 

نظر شما