شناسهٔ خبر: 54311400 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آسرون، اولین ارائه دهنده گزارش عملکرد سالانه در میان استارتاپ ها فولادی

با توجه به اینکه در این چند سال اخیر، کرونا آسیب‌های متفاوتی به کسب‌وکارها در حوزه‌های مختلف وارد کرد،در این بین کسب‌وکارهای آنلاین بسیاری تلاش کردند تا جایگاه بالاتری در بازار کسب کنند.

صاحب‌خبر -

علاوه بر موارد ذکر شده، تحولاتی که امروز در بازارهای الکترونیک به وجود آمده است نیز باعث شده تا مشاغل مختلف از جمله فولاد نیز سهم خود را از این بازار کسب کنند. یکی از همین کسب‌وکارهای آنلاین، فروشگاه اینترنتی آسرون است که با ارائه قیمت لحظه ای آهن آلات و خدمات دیگر تحولی در بازار آهن ایجاد کند.

 آسرون به عنوان یکی از استارتاپ های ایرانی به مناسبت سالروز تأسیس مجموعه خود تصمیم گرفت تا برای اولین بار در صنعت فولاد گزارشی بر مبنای عملکرد خود در سال 1400 را منتشر کند که در ادامه با این گزارش به صورت خلاصه آشنا خواهید شد. فایل کامل این گزارش را نیز می‌توانید در انتهای همین مقاله به صورت Pdf دانلود کنید.

محصولات آسرون

محصولاتی که آسرون به صورت اینترنتی در وب‌سایت خود به فروش می‌رساند شامل: میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی، سپری، انواع ورق، انواع پروفیل و لوله می‌شود. قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی را بصورت لحظه ای میتوانید از سایت آسرون مشاهده کنید.

سهم فروش هر محصول در آسرون چقدر است؟

در فروشگاه آسرون، سهم فروش هر محصول بنا بر میزان تقاضا در بازار متفاوت است؛ به عنوان مثال سهم فروش میلگرد 26.7% بوده و سهم انواع ورق (سرد و گرم) 27.3% است. همچنین سهم فروش محصولات دیگر چون تیرآهن، نبشی و ناودانی 32.7% و سهم پروفیل و لوله 12.1% است.

وضعیت تولید فولاد در جهان به چه صورت است؟

در سال 1400 حدود 1,951,924,000 تن فولاد در جهان تولید شده که ایران،  رتبه دهم میان کشورهای دیگر را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال رتبه اول را کشور چین با تولید 1,032,790,000 تن در سال 1400 را کسب کرد.

سهم ایران در این بازار چقدر است؟

ایران نیز توانست در سال 1400 در دسته 10 کشور تولیدکننده برتر فولاد در جهان با میزان تولید 28,460,000 تن قرار بگیرد. در تصویر زیر می‌توانید میزان تولید فولاد در هر کشور را به ترتیب ببینید:

میزان فروش آسرون در سال 1400

سادگی در فرآیند ثبت سفارش در سایت آسرونwww.asroon.ir)) باعث جلب توجه بیشتر کاربران برای خرید آنلاین شد؛ میزان فروش آنلاین در وب‌سایت آسرون در سال 1400 حدود 92.268.000 کیلوگرم بوده که معادل 13 برابر فولاد استفاده شده در برج ایفل است؛ در تصویر زیر می‌توانید میزان فروش در هر ماه را مشاهده کنید:

فیچرهای متمایز آسرون در صنعت فولاد

در سال 1400 آسرون با کمک نیروهای جوان خود توانست 2 امکان جدید برای کاربران خود خلق کند تا در این مسیر کمک قابل توجهی به آن‌ها کرده باشد. فیچر متره و پیش‌بینی قیمت آهن در بازار از جمله این امکانات هستند.

فیچر متره برآورد آسرون چگونه کار می‌کند؟

بخش مهمی از تخمین هزینه پروژه، صرف هزینه برای خرید میلگرد به منظور اجرای فونداسیون صرف می‌شود و هرچه تخمینی که صورت گرفته به مقدار واقعی نیاز به آهن نزدیک‌تر باشد، میزان هزینه‌های اضافی و پیش‌بینی نشده کمتر خواهد بود؛ به همین دلیل آسرون بستری فراهم کرده تا از هدر دادن وقت خود برای کلنجار رفتن با فرمولهای مختلف جهت تخمین میلگرد موردنیاز رها شوید و تنها با صرف کمتر از 10 ثانیه عملیات متره کردن را به بستر آنلاین آن بسپارید.

رکوردهای آسرون در سال 1400

فروشگاه آسرون در سال 1400 توانست رکورد پرفروش‌ترین روز فولادی خود را به دست آورد. تنها در یکی از روزهای سال گذشته آسرون 973 تن مقطع فولادی به فروش رسید؛ همچنین آسرون توانست رکورد فروش 189 تن مقطع فولادی را تنها در یک سفارش به ثبت برساند که این عدد معادل با وزن 205 خودروی پراید است. رکورد پر تماس‌ترین روز آسرون هم شامل 479 تماس پاسخ داده شده می‌شود. همچنین در یک روز حدود 10480 کاربر به وب‌سایت آسرون سر زدند.

مزایای خرید آنلاین آهن از آسرون

از مزایای خرید آهن به صورت آنلاین از آسرون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه‌جویی در زمان
  • قیمت مناسب و معاملات باصرفه
  • تصمیم‌گیری راحت در خرید
  • بررسی دقیق مشخصات محصولات
  • ضمانت اصالت کالا
  • خرید بدون محدودیت جغرافیایی
  • امکان مقایسه قیمت محصولات
  • ثبت سفارش و تحویل با سرعت‌بالا
  • دریافت پیش فاکتور
  • دریافت گزارش مربوطه

آسرون همواره در تلاش است تا از سال‌های پیشروی خود به نحو احسن برای جلب رضایت بیشتر مشتری و رشد و شکوفایی کسب‌وکار خود استفاده کند.

فایل کامل گزارش عملکرد آسرون در سال 1400 را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

نظر شما