شناسهٔ خبر: 54311390 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یدیعوت آحارانوت: حماس خواسته‌های خود را به «اسرائیل» دیکته می‌کند

یکی از روزنامه‌های عبری‌زبان با اشاره به بحران‌های پیشِ‌روی کابینه فعلی رژیم صهیونیستی، اذعان کرد که جنبش مقاومت «حماس» قدرت دیکته کردن خواسته‌های خود را به تل‌آویو دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه‌ عبری‌ «یدیعوت آحارانوت» امروز (یک‌شنبه) اذعان کرد که دولت رژیم صهیونیستی در مقابل یک معضل واقعی قرار دارد و بین دو راهیِ انتخاب یک تفکر منطقی برای تغییر مسیر راهپیمایی «پرچم» یا آتش‌افروزی در کل منطقه مانده است.

طبق گزارش خبرگزاری «شهاب»، «بن درور یمینی» روزنامه‌نگار صهیونیست گفت: «تغییر مسیر راهپیمایی به معنای تسلیم شدن در برابر شروط حماس است که به مثابه یک خطر استراتژیک خواهد بود؛ زیرا موافقت با این مورد، رضایت به شروط دیگری را در پی خواهد داشت که ممکن است آن‌ها را وادار به برداشتن پرچم از کنست [پارلمان تل‌آویو] کنند».

وی افزود: «در طول یک سال گذشته، تحولاتی جدی رخ داد که نشان‌دهنده افزایش بیداری ملی در قدس و فلسطینیان داخلی است که احساس می کنند حماس از آن‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند. آنان در حمایت از محمد الضیف [فرمانده شاخه نظامی حماس] در خیابان‌ها شعار سر می دهند».

این روزنامه‌نگار صهیونیست خاطرنشان کرد: « تسویه‌حساب‌ها عیب نیست اما حماس خواهان تسویه‌حساب نیست؛ بلکه سعی می‌کند تا شروط و خواسته‌های خود را به اسرائیل دیکته و تحمیل کند. چنانچه تل‌آویو امتیاز بدهد، آن‌ها به دنبال تحقق خواسته‌های بیشتری خواهند بود».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز امروز (یک‌شنبه) ضمن انتقاد از تردید و نگرانی‌ کابینه «نفتالی بنت» نخست‌وزیر کنونی تل‌آویو درخصوص آثار و نتایج برگزاری راهپیمایی پرچم، اذعان کرد که ما [برخلاف برخی وزرای دولت بنت] از لغو راهپیمایی سالانه پرچم خودداری کردیم و نشان دادیم که تهدیدات حماس نمی‌ترسیم».

جنبش مقاومت حماس از دو هفته پیش تاکنون طی بیانیه‌هایی به مقامات تل‌آویو درباره عبور مسیر راهپیمایی صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی هشدار داده و تاکید کرده است که هر گونه تجاوزی از سوی اشغالگران با پاسخ قاطع آن‌ها روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام/م

نظر شما