شناسهٔ خبر: 54311255 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

ارتقای سطح دانش بنیان اولویت ماست

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: سیاست های حاکمیتی که مهم ترین آن به دلیل نام گذاری سال ۱۴۰۱ به ارتقای سطح دانش بنیان در کشور است، در این صندوق اهمیت ویژه ای دارند.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین – پرهام کریمی؛ فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در نشست خبری امروز یکشنبه ۸ خرداد ماه علاوه بر تشریح برخی از فعالیت‌های سال گذشته صندوق، برنامه‌ها و راهبرد این سازمان در سال ۱۴۰۱ را نیز بیان کرد.

دهقانی درباره پرونده‌های ارجاع شده به این صندوق در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و همچنین وضعیت این پرونده‌ها گفت: ۳۲ پرونده در حال تکمیل گزارش کارشناسی هستند و ۱۷ پرونده هم به دلیل عدم پیگیری خود معدن داران و صنعت گران از دستور کار خارج شده و بیش از ۱۰۰پرونده در مراحل نهایی تخصیص اعتبار است.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی  در خصوص اقدامات دیگر صندوق در جهت توسعه فعالیت‌های صندوق عنوان کرد: اقدامات زیادی برای تامین اعتبار و حمایت از سازندگان در جهت توسعه ساخت داخل ماشین آلات که از اهداف اصلی وزارت صمت است، انجام شده است. 

در همین راستا با اعلام دهقانی، حمایت از سازندگان داخلی مانند هپکو با ارائه تسهیلات با سود ۴ درصد به خریداران در حال اجرا و انجام است. او همچنین قرارداد با بانک تجارت را یکی از اقدامات این صندوق در راستای توسعه اهداف مالی بیان کرد.

در همین راستا او همکاری با ایمینو یکی از شرکت های تابعه ایمیدرو که یکی از شرکت های دانش بنیان است را در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان به عنوان یکی از اهداف حاکمیتی پر اهمیت دانست.

او رسوب و جهش تکنولوژیکی را از مهمترین و اساسی ترین راهکار ها برای ارتقا سطح دانش معدن در کشور دانست.

به گفته دهقانی برای شرکت های اکتشافی با کمک ایمیدرو اعتبار قابل توجهی اختصاص داده شده است و با کمک ایمیدرو به نوسازی و توسعه تجهیزات این شرکت ها کمک خواهد شد و در همین راستا برای سال ۱۴۰۱ برای اولین بار ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه اکتشاف در معدن اختصاص داده شده که بخشی از این وجه برای توسعه اکتشاف معادن ذغال اختصاص داده می شود و دلیل اختصاص منابع از محل اعتبارات این سازمان، کاهش بروکراسی اداری اعلام شده است.

او همچنین پیشرفت سامانه های این صندوق را قابل توجه دانست و گفت: در حال حاضر معدن کاران بدون مراجعه به صندوق می توانند تمام مدارک خود را آپلود کرده و بدون نیاز به صندوق تمامی مراحل انجام می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در ادامه افزود: در رابطه با تسهیل معدن کاری این صندوق اقدام به تقسیط حق بیمه کرده و تمام تلاش خود را  برای تسهیل بیشتر امور معدن کاران به کار گرفته است، همچنین با کمک تیم صندوق و اعضای هیئت مدیره تلاش برای بازنگری روندها و کاهش بروکراسی در حال انجام است.

نظر شما