شناسهٔ خبر: 54311251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست شیلات اردبیل:

مشگین‌شهر توان کسب رتبه اول تولید آبزیان شمالغرب را دارد

مشگین‌شهر- سرپرست شیلات استان اردبیل گفت: شهرستان مشگین‌شهر با تولید سالانه بیش از ۳۵ درصد سهم استان اردبیل، رتبه اول تولید آبزیان در استان را داشته و می‌تواند به رتبه اول شمالعرب دست یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد الله‌بخش بعد از ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شیلات شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تن انواع آبزیان در این استان تولید شد.

وی تصریح کرد: اردبیل از استان‌های غیرساحلی موفق در زمینه تولید آبزیان است و امسال بر اساس برنامه تدوین شده، تولید آبزیان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

سرپرست شیلات استان اردبیل با بیان اهمیت پرورش ماهیان زینتی و نقش این صنعت در ایجاد اشتغال و بهره‌وری گفت: شیلات استان با هدف حمایت از فعالان این بخش تسهیلات کم‌بهره تا سقف ۲ میلیارد ریال پرداخت می‌کند و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در دریافت این تسهیلات در اولویت هستند.

الله‌بخش با انتقاد از سیاست‌های گذشته این اداره کل افزود: در حال حاضر از ۶۴ پست سازمانی این اداره کل، ۴۰ پست در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان مشگین‌شهر خالی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرستان مشگین‌شهر با تولید سالانه بیش از ۳۵ درصد سهم استان اردبیل رتبه اول تولید آبزیان در استان را داشته و توان کسب رتبه اول شمالغرب کشور را دارد.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز در این نشست اضافه کرد: این شهرستان به رغم تولید ۳۵ درصد از آبزیان استان اردبیل و تولید سالانه میلیون‌ها قطعه بچه ماهی و تخم چشم زده فاقد ساختمان اداری و خودرو است.

ایرج بیگدلو با انتقاد از شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل برای قطع حقابه مزارع و استخرهای پرورش ماهی، از اعمال سلیقه در این زمینه انتقاد کرد.

وی خواستار برقراری حقابه مراکز پرورش ماهی برای افزایش تولید و افزایش ماهی در سبد معیشتی و سفره مردم شد.

نظر شما