شناسهٔ خبر: 54311205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید نماینده ولی فقیه در کرمان بر توجه به ظرفیت‌های کوهبنان/ضرورت اصلاح راه ارتباطی کوهبنان - کرمان

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: کوهبنان راه میانبر برای استان‌های شمال کرمان است لذا به مصلحت استان است که راه کوهبنان به کرمان اصلاح شود که هم راه نزدیک و هم آب و هوای کوهبنان برای مسافران عبوری موثر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: کوهبنان شهر علما، عرفا و شهداست و بیش از ۱۷۸ شهید از شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای گمنام در شهرستان مدفون هستند.

وی بیان کرد: کوهبنان شهرستانی قوی اما محروم است خصوصا بعد از زلزله محرومیت منطقه بیشتر شده است.

عفت شریعتی‌کوهبنانی نماینده مردم‌ زرند و کوهبنان در مجلس افزود: راه ارتباطی زرند و کوهبنان بسیار مخاطره‌آمیز است که بارها مطرح شده و امیدواریم در راستای رفع این مشکل اقدام شود.

وی بیان داشت: کوهبنان شهری کارگری است که نیاز به توجه بیشتری دارد لذا شعار سال مقام معظم رهبری باید در کوهبنان نمود واقعی خود را پیدا کند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: مسأله تامین آب شرب از ضروریات کوهبنان است که کمبود آب نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد کرده و از ابتدای سال ۹۹ انتقال آب خلیج فارس را دنبال کردیم که موافقت مسئولین مربوطه حاصل است که از دو راه کرمان و رفسنجان امکان انتقال آب به زرند و کوهبنان وجود دارد.

شریعتی‌کوهبنانی بیان داشت: با توجه به سرمایه‌های نهفته صنعتی و معدنی که در شهرستان داریم پیگیر احداث کارخانه هستیم که نیاز به عنایت و مساعدت شماست تا صدای مردم کوهبنان را از طریق تربیون نماز جمعه مرکز استان کرمان به گوش مخاطبین خصوصا مسئولین مربوطه برسانید.

حسین سالاری فرماندار کوهبنان اظهار کرد: کوهبنان از قطار توسعه عقب افتاده لذا باید تلاش شود که عقب‌ماندگی حل و فصل شود البته با پیگیری‌های صورت گرفته مطالعات پهنه معدنی و مطالعات باستان‌شناسی در کوهبنان انجام شده است.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: در بحث اصلاح زیرساخت‌ها افزایش ظرفیت برق شهرستان و پیگیری آب هم برای صنعت انجام شده است، پهنه‌های معدنی واگذار شده، سرمایه‌گذاران در معادن سرب و روی ، مس و آهن و.....در حال فعالیت هستند.

سالاری تصریح کرد: سه واحد زغالشویی و یک واحد کک، واحد کنسنانتره سنگ آهن، گلخانه هیدرو پونیک و ... در دستور کار قرار دارند و با حضور بنیاد برکت در کوهبنان در سال قبل ۴۰۰ شغل در شهرستان ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان اظهار داشت: کوهبنان برجستگی‌های اقلیمی، طبیعی و خدادادی دارد در حالی که هوای مطبوع، معادن زیرزمینی گنج‌ها و طلاهای متعددی هستند که در شهرستان کوهبنان قرار دارند که می‌تواند بستری برای اشتغال منطقه و سایر شهرستان‌ها باشد همان گونه که در گذشته برای کار از سایر نقاط به کوهبنان می‌آمدند.

وی تصریح کرد: هر سرزمینی که نیاز به تحول دارد نیروی انسانی است که باید اقدام کند در حالی که نیروی انسانی کوهبنان بسیار قوی و ممتاز است که در سنگرهای اجرایی در سطح کشور و استان مشغول به خدمت هستند.

علیدادی‌سلیمانی ابراز داشت: کوهبنان راه میانبر برای استان‌های شمال کرمان است لذا به مصلحت استان است که راه ارتباطی کوهبنان - کرمان اصلاح شود که هم راه نزدیک و هم آب و هوای کوهبنان برای مسافران عبوری موثر است.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های کوهبنان به استان و کشور شناخته شود، گفت: کوهبنان کارگرانی مجاهد و خدوم دارد لذا سرمایه‌گذاران ضمن سرمایه‌گذاری حق و حقوق کارگری را رعایت کنند ضمن اینکه خود هم بهره لازم را می‌برند.

انتهای پیام/ ۸۰۰۱۲

نظر شما