شناسهٔ خبر: 54311190 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فرق هتل در تور اروپا و تورهای آسیایی

دبی، استانبول، آنتالیا در کنار کشور‌های آسیای شرقی مانند تایلند، مالزی و ... مقاصد مورد علاقه ایرانیان به حساب می‌آید و اکثر مسافرین ایرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، اغلب یکی از این مقاصد را تجربه کرده‌اند و علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری، از اقامت خود در هتل‌های ۵ ستاره‌ی آن‌ها نیز لذت برده‌اند اما داستان در تور اروپا و کشور‌های اروپایی کمی متفاوت است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به تفاوت‌های هتل‌های اروپایی و آسیایی داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

استاندارد هتل از دید افراد مختلف متفاوت است. این استاندارد‌ها حول اولویت‌های مسافران می‌چرخد اما به دلیل تنوع فرهنگی، این اولویت‌ها نیز متغیر هستند.

دبی، استانبول، آنتالیا در کنار کشور‌های آسیای شرقی مانند تایلند، مالزی و ... مقاصد مورد علاقه ایرانیان به حساب می‌آید و اکثر مسافرین ایرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، اغلب یکی از این مقاصد را تجربه کرده‌اند و علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری، از اقامت خود در هتل‌های ۵ ستاره‌ی آن‌ها نیز لذت برده‌اند اما داستان در تور اروپا و کشور‌های اروپایی کمی متفاوت است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به تفاوت‌های هتل‌های اروپایی و آسیایی داشته باشیم.

 

 

هتل، جاذبه‌ای مجزا در تورهای آسیایی

هتل در شهر‌هایی مانند استانبول، آنتالیا، پوکت، دبی و ... ویژگی مهم سفر به شمار می‌آید تا اندازه‌ای که بسیاری از آژانس‌های مسافرتی، در یک مسیر، چندین پکیج با هتل‌های مختلف ارائه می‌نمایند تا پاسخگوی تمامی خواسته‌های مسافران باشند. کم و بیش این اتفاق در شهر‌های ایران نیز اتفاق می‌افتد و غیر از ایرلاین، یکی از عواملی که تاثیر بسیاری بر قیمت یک تور مسافرتی دارد، کلاس هتل است. دارا بودن استخر، نوساز بودن، متراژ بزرگ اتاق‌ها و ...، جزو مزیت‌های مهم یک هتل به حساب می‌آید؛ تا اندازه‌ای که در شهر‌هایی مانند آنتالیا، استانبول یا دبی، هتل خود به عنوان یک جاذبه محسوب می‌شود. شاید نقطه تفاوت هتل‌های اروپایی با هتل‌های آسیایی از همین‌جا آغاز شود.

هتل‌های اروپا، محلی برای استراحت

بر‌عکس دبی و آنتالیا، در شهر‌هایی مانند پاریس، بارسلون و رم، هتل یک جاذبه به حساب نمی‌آید، بلکه صرفا محلی برای استراحت است. اگر ما در سفر اول و دوم خود در هتل‌های لاکچری آنتالیا و دبی شب را به صبح رسانده باشیم، قائدتا در اتاق‌های کوچک هتل‌های اروپا (حتی 5 ستاره‌ها) این احساس ناخوشایند به ما دست خواهد داد که به اندازه هزینه، خدمات دریافت نکرده‌ایم. این نکته وقتی بیشتر به چشم می‌آید که اولا هتل‌های اروپایی از هتل‌های آسیایی به مراتب گران‌تر هستند، ثانیا به دلیل نرخ تبدیل بالای یورو به ریال برای مسافران ایرانی، این گران بودن، چند برابر خود را نشان می‌دهد.

چرا هتل در اروپا گران‌تر از آسیا است؟

بعضی موارد در همه‌ جای دنیا به یک اندازه بر روی قیمت رزرو هتل تاثیرگذار است؛ برای مثال نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری یا قرار داشتن هتل در بافت مرکزی شهر، باعث افزایش قیمت کرایه اتاق در هتل است؛ اما به خاطر داشته باشید که علاوه بر  این موارد، به طور کل قیمت هتل در اروپا به دلیل هزینه‌‌های بالای نگهداری بالا است.

در بین کشور‌های اروپایی، بلغارستان، ارزان‌ترین هتل‌ها را ارائه می‌کند اما به طور متوسط در سایر کشور‌های اروپایی به ازای هر نفر، باید هزینه‌ای بین 75 تا 150 یورو به ازای هر شب اقامت برای یک نفر را کنار بگذارید. این هزینه برای هتل‌های لاکچری بین 150 تا بیش از 350 یورو به ازای هر شب متغیر خواهد شد.

همچنین در نظر داشته باشید به طور کلی ماه جولای گران‌ترین ماه و ژانویه ارزان‌ترین ماه برای کرایه هتل اروپا به حساب می‌آید. پس اگر مسافر تور سوئیس، اسپانیا، فرانسه یا آلمان هستید، بدانید که هزینه‌ی بالایی را باید بپردازید.

 

فرق هتل در تور اروپا و تورهای آسیایی (2)

 

تفاوت هتل های اروپا نسبت به آسیا

سایز و تایپ اتاق

عموما سن ساختمان‌های هتل در اروپا بسیار بالاتر از هتل‌های آسیایی و آمریکایی است، حتی برخی از آن‌ها سازه‌های باستانی هستند که به هتل تبدیل شده‌اند. البته این ساختمان‌ها بازسازی شده‌اند و قابلیت‌های یک هتل مدرن را دارا هستند اما باید به فضای کوچک آن‌ها بسنده کنید. همچنین اکثر‌ هتل‌های اروپایی فضایی به عنوان تراس را در اختیار مسافران نمی‌گذارد. 

تخت ها

اگر اتاق دو تخته همراه با تخت اضافه می‌خواهید، حتما به خاطر داشته باشید که تخت سوم در اتاق‌های اروپایی از نوع کاناپه سفری خواهد بود و فضای اتاق بسیار کوچک‌تر خواهد شد. همچنین تعجب نکنید اگر اتاقی با تخت دبل خریداری کردید اما دو تخت یک‌نفره به هم چسبیده نصیبتان شد. پس قبل از خرید، مطمئن شوید که ترکیب تخت‌ها به چه صورت است.

غذا

تنوع ارائه غذا و خوراک در وعده‌های صبحانه، نهار و شام، از دیگر نکاتی است که بسیار به چشم می‌آید و هتل‌های اروپایی نسبت به هتل‌های آسیایی ضعف دارند؛ تا اندازه‌ای که می‌شود گفت هتل‌های کمتر از ۴ ستاره در اروپا به سختی می‌تواند خواسته‌ی شما را براورده سازد.

دوست‌دار محیط زیست

بعضی از هتل‌ها در اروپا به عنوان هتل‌های سبز و دوست‌دار محیط زیست شناخته می‌شوند که با ارائه حوله‌های کمتر (فقط در صورت درخواست مسافر اقدام به تعوض حوله‌ها می‌نمایند) و عدم ارائه شامپو و صابون‌های بسته‌ای و یک‌نفره، گامی در کاهش تخریب محیط زیست برمی‌دارند.

تفاوت‌ها را بپذیریم و از سفر لذت ببریم

اگر مسافر اروپا هستید، تجربه‌ی سفر‌های آسیایی خود را فراموش کنید و بدانید که هتل، قرار نیست یکی از جاذبه‌های سفر شما باشد، در تورهای اروپایی پس از بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تست غذا‌های محلی و لذت از برقراری ارتباط با جامعه محلی؛ قرار است به هتل برگردید و شبی را آسوده به صبح برسانید. در سفر اروپایی خود به جای اتاق بزرگ، استخر و صبحانه‌ی مفصل، به دنبال موقعیت شهری مناسب، دسترسی خوب به حمل و نقل عمومی و رفتار مناسب و حرفه‌ای میزبانان باشید.

 

منبع: آژانس مسافرتی ایوار

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما