شناسهٔ خبر: 54311092 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

چند ایده جذاب چیدمان خانه متناسب برای هر سبکی از دکوراسیون

برای تغییر در دکوراسیون خانه نیاز به هزینه زیاد و تغییر وسایل خانه ندارید بلکه تنها نیاز به کمی خلاقیت و زمان دارید تا بتوانید خانه خود را در عرض چند ساعت تغییر دهید و حس و حال بهتری به آن بدهید. ما در ادامه به چند ایده جذاب برای چیدمان خانه می‌پردازیم که با هر سبکی از دکوراسیون نیز هم خوانی دارد. پس با ما همراه شوید.

صاحب‌خبر -

1-خلوت کردن خانه

 

بهتر است در دکوراسیون خانه از وسایل زیاد استفاده نکنید. زمانی که فضا با وسیله زیاد شلوغ نشود شما بیشتر می‌توانید در آن مانور بدهید و احساس راحتی کنید. پس همین الان بروید و وسایل اضافی را از روی میزها و زمین جمع کنید. این کار به لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است و شما نیاز نخواهید داشت که همه فضای خانه را با وسایل مختلف پر کنید. با این کار بودجه شما صرف لوازم باکیفیت می‌شود.

2--استفاده از گل و گیاه

همیشه استفاده از گل و گیاه ایده خوبی برای چیدمان خانه است. زیرا حال و هوای اتاق‌های شما را عوض کرده و فضا را نیز تمیز می‌کند. برای این کار می‌توانید از انواع گیاهان آپارتمانی استفاده کنید که با توجه به میزان نور خانه شما باید انتخاب شوند. شما می‌توانید به صورت خرید حضوری یا خرید اینترنتی انواع گیاه آپارتمانی گلدار و مقاوم را با قیمت ارزان  تهیه کنید. گل‌های آپارتمانی را بهتر است در جایی نزدیک به پنجره قرار دهید تا از نور غیرمستقیم آفتاب استفاده کنند و حال و هوای چیدمان شما را نیز بهاری کنند.

3-استفاده از وسایل متناسب

انتخاب این گزینه وابسته به شخصیت شما است که از چه وسایلی برای تزئین خانه خود استفاده کنید. هر چه بیشتر سعی کنید نتیجه بهتری هم به دست خواهید آورد. هماهنگی در میان وسایلی که با هم متناسب نیستند جلوه زیبایی به منزل شما نخواهد داد. اما چیدمان وسایلی که مشابه هم هستند به نظم ذهنی شما و آرامش بیشتر هم کمک خواهد کرد.

4-استفاده از عود و عطر

2

استفاده از انواع بوهای خوشبو کننده نیز می‌تواند دکوراسیون شما را خاص‌تر کند. به خصوص زمانی که مهمان داشته باشید حس آرامش بیشتری را به خانه شما خواهد داد. برای این کار می‌توانید از انواع عود خوشبو  کننده استفاده کنید. خرید عود ساده یا  آبشاری به صورت آنلاین و از وب سایت دیجی کالا با قیمت بهتری از خرید حضوری امکان پذیر است زیرا این وب سایت از تخفیف‌ها و جشنواره‌های فصلی برای محصولات خود استفاده می‌کند.

5-چیدمان کتاب‌

نحوه چیدمان کتاب در قفسه یا کتابخانه شما نیز می‌تواند در ایجاد جلوه عالی در فضایی که در اختیار دارید موثر باشد. با این روش از چیدمان اتاق یا پذیرایی، هیچ نیازی به تهیه و خریداری وسایل جدید و گران قیمت نیست و تنها با همان کتاب هایی که در اختیار دارید می‌توانید جلوه بصری فضای خود را افزایش دهید. بنابراین شما می‌توانید ایده‌های مختلف چیدمان کتاب در کتابخانه و یا چیدن کتاب بدون قفسه را برای خود ایجاد کنید.

6-استفاده از شلف

3

در یک خانه حتما نیاز به یک بوفه یا وسایل گران قیمت برای تزئین نیست بلکه شما با استفاده از چند شلف ساده هم می‌توانید یک ایده جذاب و در عین حال  ارزان قیمت را پیاده کنید. این کار را می‌توان برای اتاق نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب نیز انجام داد. با این کار علاوه بر فضای ذخیره سازی عمودی جلوه زیبایی نیز به فضاهای شما داده خواهد شد.

7-استفاده از قاب عکس یا تابلو

یکی دیگر از وسایلی که برای تزئین خانه استفاده می‌شود؛ یک عکس و یا یک نقاشی در مقیاس بزرگ است که می‌تواند تمامی فضای اتاق نشیمن شما را تغییر بدهد. بنابراین اگر در فضا تنوع رنگی کمی دارید، می‌توانید به سراغ عکس یا نقاشی‌هایی با تنوع رنگی بالا بروید. اگر می‌خواهید تنوع زیادی ایجاد کنید هم می‌توانید از تابلوهایی با تم رنگی سیاه و سفید استفاده کنید. باید دقت داشته باشید که رنگ قاب تابلوها نیز باید متناسب با نقاشی و عکس و همچنین منطبق با رنگ‌های موجود در فضای مورد نظر شما باشد.

8-استفاده از آینه

استفاده از آینه می‌تواند در یک خانه معجزه ایجاد کند. جادوی آینه را هیچ گاه دست کم نگیرید. استفاده از آینه ایده بسیار خوبی به خصوص برای خانه‌های کوچک است تا فضای در اختیار شما را بزرگتر نشان دهد. شما می‌توانید آینه را درست در روبروی منشا نور طبیعی پنجره قرار دهید تا با انعکاس نور فضای شما بزرگتر به چشم بیاید. این روزها که آینه های تایلی هم استفاده می‌شوند، شما  می‌توانید این ایده را با قیمت مناسب و در طرح های مختلف و حتی رنگ های مختلف (آینه طلایی - آینه برنزی - آینه نقره ای) در خانه پیاده کنید.

- استفاده از لامپ

استفاده از مدل‌های مختلف لامپ که در اینجا معرفی شده است، به خصوص در فضای آشپزخانه موجب می‌شود تا همه چراغ‌های خانه شما یک دست نباشد و نور متفاوتی را به فضای دکوراسیون شما بدهد. این کار جلب توجه زیادی می‌کند و حس و حال خانه شما را از یک نواختی خارج خواهد کرد.

نویسنده: وحیده امینی

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما