شناسهٔ خبر: 54311044 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پافشاری آنکارا بر عدم الحاق فنلاند و سوئد به ناتو

تهران - ایرنا - آنکارا که پیشتر هم مخالفت خود را با پیوستن فنلاند و سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) - اعلام کرده بار دیگر بر عدم الحاق این دو کشور به این سازمان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسکای نیوز عربی روز یکشنبه به نقل از رئیس جمهوری ترکیه گفت که آنکارا الحاق کشورهای حامی تروریسم به ناتو را نمی‌پذیرد.

رجب طیب اردوغان گفته ترکیه نمی‌تواند به کشورهای حامی تروریسم که وارد ناتو می‌شوند بله بگوید.

او پیشتر هم تاکید کرده تا زمانی که سوئد و فنلاند همبستگی خود با ترکیه علیه تروریسم را نشان ندهند، آنکارا هرگز موضع مثبتی درقبال عضویت این دو کشور نخواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز روز گذشته به نقل از منابع آگاه از مذاکرات بین مقامات ترکیه و هیات هایی از سوئد و فنلاند نوشت: مذاکرات برای فائق آمدن بر مخالفت آنکارا با عضویت این دو کشور نوردیک در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیشرفتی نداشت و زمان از سرگیری مذاکرات معلوم نیست.

الحاق سوئد و فنلاند به ناتو با واکنش جدی آنکارا مواجه شده است؛ ترکیه برای الحاق این دو کشور به ناتو شرط گذاشته است؛ ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه هم گفته در صورتی که نگرانی‌های آنکارا در موضوع اسکان گروه‌های تروریستی در کشورهای فنلاند و سوئد برطرف نشود، روند الحاق این کشورها به ناتو پیشرفت نخواهد کرد.

نظر شما