شناسهٔ خبر: 54311010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

احمدی سنگری تاکید کرد:

لزوم رفع وضعیت نامطلوب راه های اصلی در گیلان

نماینده رشت و خمام در مجلس، گفت: راه نخمام به خشکیبجار یکی از راه‌های خطرناک در استان بوده و ما منتظریم تا دستگاه متولی مشکلات آن را سریعا حل کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت ،محمدرضا احمدی سنگری در نشست هماهنگی با تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان گیلان که در سالن جلسات دیوان محاسبات استان برگزار شد، با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وظیفه جذب اعتبار ندارند بلکه ما در کنار وظایف قانونی صرفا یک تسهیل گر هستیم، اظهار کرد: مسئولان باید در پیگیری اموری همچون راه بیشتر تلاش کنند تا رضایت نسبی مردم، فراهم شود.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامطلوب راه‌های اصلی در استان، افزود: راه خمام به خشکیبجار یکی از راه‌های خطرناک در استان بوده و ما منتظریم تا دستگاه متولی مشکلات آن را سریعا حل کند.

وی  با اشاره به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان نیز گفت: در رتبه‌بندی فرهنگیان، مجلس وظیفه خود را انجام داده است و منتظریم تا این قانون هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس همچنین تصریح کرد: مدیران استان شعار دولت رئیسی را که انقلابی بودن و جهادی بودن هست را جدی بگیرند و در بدنه دولت از مدیران قوی استفاده کنند.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس، با تاکید بر اینکه در شهرستان‌ها پاسخ مردم را باید نمایندگان بدهند، گفت: باید صلاحیت، کارایی و توانمندی افراد در مدیریت‌ها ملاک قرار بگیرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یادآورشد :باید حقوق ملت را استیفا کند.

وی به موضوع خشکسالی در استان اشاره کرد و گفت: ما نمایندگان نباید بحران آب را از دست بدهیم و نسبت به این موضوع غافل شویم.

دلخوش از راه‌های اصلی استان و وضعیت نامطلوبشان نیز انتقاد کرد و متذکر شد: ورودی استان گیلان از امامزاده هاشم به رشت بسیار وضعیت نامساعدی داشته به‌گونه‌ای که تراکتور هم در آن حرکت نمی‌کند، استدعا داریم این راه را سریعا اصلاح کنید.

حسن محمدیاری، نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس نیز در ادامه، با انتقاد از وضعیت راه‌های روستایی در شهرستان‌های غربی استان، اظهار کرد: سه سال است که منتظر حل مشکلات راه ماسال به گیلوان علیرغم تخصیص اعتبارات لازم هستیم.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از زمان باقی‌مانده در اجرای طرح‌های آسفالت، افزود: پیش از اینکه تذکرات شفاهی ما منجر به طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی شود، دستگاه‌ها نسبت به پیگیری امور اهتمام بورزند.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با تاکید بر اینکه در دولت آیت‌الله رئیسی امورات و مشکلات باید با یک اشاره حل شود، گفت: ۱۱ رودخانه وحشی در تالش وجود دارد و پل‌های در مسیر رودخانه‌های تالش همیشه آبستن تخریب هستند؛ ازاین‌رو باید اعتبارات پل‌سازی و نگه‌داری آن‌ها در غرب گیلان در دستور کار قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه پروژه مرکز قلب تالش از سوی راه و شهرسازی متوقف‌شده و با سرعت کنونی احداث این پروژه احتمالا حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد، یادآور شد: مسئولان توجه داشته باشند در غیاب این مرکز بیماران باید حدفاصل تالش تا رشت را جهت یک تست یا آزمایش بپیمایند؛ در حالی که راه و شهرسازی باید در این زمینه اقدام عاجل را در دستور کار خود قرار دهد./

پایان پیام

نظر شما