شناسهٔ خبر: 54310844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

برادر شهید روحانی محمدحسن نوفرستی در گفتگو با خبرنگار «بسیج»:

روحانیون در خط مقدم جهاد تبیین/ حصول استقلال اقتصادی در گرو اتصال مردم و دولت

برادر شهید روحانی محمدحسن نوفرستی گفت: تبیین دربرابر تحریف است و بر تک‌تک افراد جامعه نه تنها طلاب و روحانیون واجب است درحالیکه روحانیون در خط مقدم جهاد تبیین هستند در طول تاریخ روحانیون نشان داده‌اند که زیر هیچ قرارداد استعماری را امضا نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، « ـ به پیام رهبر لبیک گویید و هیچگاه از حرکتی که به پیروی رهبر آغاز کرده اید باز نایستید.
ـ این دنیا محل گذر است طوری در این دنیا زندگی کنید که پشت سر گذاشتن آن برایتان سخت نباشد.ـ از پدر و مادر عزیزم می خواهم که صبر کنند.
ـ از برادرانم می خواهم اصلحه بر زمین افتاده مرا به دوش گیرند و به جنگ دشمنان بروند.
ـ از خواهرانم می خواهم که مانند زینب پیام رسان خونم باشند و حجابشان را خفظ کنند و بدانند که سیاهی چادرشان از سرخی خون من کوبنده تر است.» گزیده ای از وصیت نامه شهید محمدحسن نوفرستی است.


روحانی شهید محمد حسن نوفرستی فرزند غلامرضا متولد سال 47 در روستای «نوفرست» بیرجند اولین بار از سوی حوزه علمیه به عنوان مبلغ عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.

ابوالفضل نوفرستی برادر شهید محمدحسن نوفرستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: قطعا زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا ارزشش کمتر از مقام شهادت نیست چون آن‌ها حیات طیبه خودشان را انتخاب کردند و در مسیر حق به تکلیف عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: راه و روش شهدا نیاز جدی جامعه امروز است چون روزبه‌روز بر شیطنت‌های دشمن افزوده می‌شود و در دشمنی جبهه استکبار هیچ شکی نیست پس راه مقابله با جبهه استکبار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

نوفرستی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه که رهبری نیز به‌کرات اشاره فرمودند تحریف است افزود:  تحریف همان چیزی است که هزاران نفر را در مقابل امام حسین(ع) قرارداد این تحریف الان در جامعه ما به‌وجودآمده است هر چه بتوانیم از کنار مراسم بزرگداشت‌ها و تبیین راه ایثار و شهادت از طریق یادواره‌های شهدا برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای نسل بعد از جنگ داشته‌باشیم  بیمه‌کننده آینده این نهضت است.

 وی عنوان کرد: ما به شهدا و دفاع مقدس خیلی محتاجیم و نیازمند برگزاری یادواره‌ها و درس‌های این یادواره‌ها هستیم. تکریم شهدا و خانواده شهدا وظیفه‌ی همگان است که در همه‌جای دنیا خانواده‌های ایثارگر را تکریم و تمجید می‌کنند.

برادر شهید روحانی استان گفت: برگزاری یادواره شهدا دینی بر گردن همه ما است و باید ادا کنیم و از طرفی روحانیون شهید به تناسب جمعیت خودشان در دفاع مقدس بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کردند و باید نام و یاد این شهدا گرامی داشته شود.

 وی متذکر شد: انتظار از متولیان امر برگزارکننده یادواره شهدا این است که فصلی از کنار یادواره‌های شهدا عبور نکنند پیام شهید را بگیرند و در انتقال پیام شهید به نسل جوان نهایت کوشش را بکنند. پیام شهید عمل به تکلیف است این تکلیف نبرد با دشمن باشد و در راه نبرد، رسیدن به اوج عظمت یک انسان و کمال انسانی شهادت است لذا عمل به این پیام وظیفه همه ما است.

 نوفرستی اظهار کرد: نگاه ما به اسلام و مسلمین نگاه امت واحده است و این نگاه می بایست در همه مسلمین جهان باشد طبیعتاً در ایجاد امت واحده باید تلاش مضاعف کرد هرکجا عده‌ای از امت واحده مورد تعرض دشمنان اسلام قرار بگیرند که در عصر ما  آمریکا و اسراییل در رأس جبهه استکبار  هستند.

وی بیان داشت: هر جای عالم فریاد مظلومی گرفتار چنگال ظلم و جور عده‌ای ددمنش و گرگ‌صفت بلند باشد بر همگان واجب است از اسلام و مسلمین دفاع کنند آنچه در سوریه، عراق و یمن دیدیم دفاع از امت واحده است که پیغمبر و قبله آن‌ها یکی است.

 برادر شهید نوفرستی گفت: تکلیف برای ما است که هر جا مظلومی مورد ظلم قرار بگیرد باید کمکش کنیم و جبهه مقاومت به‌دنبال از بین بردن شیطان است و نقشه‌های شیطانی را خنثی می‌کند. در پشتیبانی از جبهه مقاومت اسلامی ما در کیلومترها آن‌طرف‌تر از مرزها مقابل دشمن صف‌آرایی و از هجوم و نفوذ دشمن به درون کشور جلوگیری می‌کنیم.

 وی با اشاره به تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمن بر علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: یکی از جبهه‌هایی که  دشمن بسیار به آن امید بسته‌ که از آن طریق بتواند مقاومت ملت‌های مختلف را در هم بشکند جبهه اقتصادی است.

نوفرستی یادآور شد: دشمن از تمامی جبهه‌ها مایوس شده و رو به جبهه اقتصادی آورده‌است تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه جبهه دیگری است که ملت‌ها با آن مواجه‌اند یکی از راه‌های شکست دشمن در این جبهه قوی سازی اقتصاد است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد انسان نیازهای مختلف زندگی خودش را روزبه‌روز از دشمن کمتر کند و اقتصاد درون‌زا صورت گیرد کاری که در این برهه از زمان شروع شده‌است تا آسیب‌هایی که در گذشته بوده‌است به حداقل برسد البته همراهی مردم در این عرصه بسیار مهم است.

برادر شهید روحانی استان تأکید کرد: در طول تاریخ ملت‌هایی که به استقلال اقتصادی رسیده‌اند اراده مردم و دولت یکی بوده‌است و لذا در این مقطع همراهی مردم و دولت قطعا و یقیناً شکست دیگری را در این جبهه به دشمن وارد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت نقش روحانیون و طلاب در عرصه جهاد تبیین و روشنگری در جامعه امروز  گفت: تبیین دربرابر تحریف است و مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین وظیفه یک واجب فوری و عینی است وظیفه مستحب و کفایی نیست بلکه بر تک‌تک افراد جامعه نه تنها طلاب و روحانیون لازم است. روحانیون در خط مقدم جهاد تبیین هستند در طول تاریخ روحانیون نشان داده‌اند که زیر هیچ قرارداد استعماری را امضا نمی‌کنند.

نوفرستی خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است برای این‌که در جامعه از سوی بدخواهان تحریفی به وجود نیاید تبیین در حد اعلا داشته باشند هر کسی در خانواده، محل کار، اداره، محله، شهر ،  استان و کشور خودش تا جایی‌که می‌تواند تبیین انجام دهد چون اگر تبیین تعطیل شود تحریف صورت می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه وقایع تاریخ همواره به ما درس می‌دهد متذکر شد: اینکه در روز عاشورا در مقابل امام حسین(ع) بگویند ای لشکر خدا  حسین(ع) را بکشید و وارد بهشت شوید نتیجه تحریف است که در صورت نبود تبیین اتفاق افتاده است. 

 

شهید محمدحسن نوفرستی در سال دوم تحصیل در حوزه برای مرتبه دوم عازم جبهه های نور علیه ظلمت شد در شبی که فردایش می بایست به سوی جبهه عازم شود دوستانش را در حجره خود جمع کرد و دعای توسل خواند و از آن ها حلالیت طلبید.
پس از مدتی مبارزه سرانجام در اسفند 65 در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه ندای حق را لبیک گفت و به صف گلگون کفنان کربلای ایران پیوست و پیکر مطهرش در روستای نوفرست به خاک سپرده شد.
روحش شاد و راهش پر رهرو

انتهای پیام/

نظر شما