شناسهٔ خبر: 54310799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

دارالقرآن بسیج خراسان‌جنوبی با همکاری مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اجرا می کند

هشتمین دوره طرح ملی رحله در تابستان1401/ مهلت ثبت نام تا پایان خردادماه

مسئول مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم امام رضا(ع) بیرجند گفت: هشتمین دوره طرح ملی رحله در تابستان 1401 برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

ملایی مسئول مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم امام رضا(ع) بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: هشتمین دوره طرح ملی رحله در تابستان 1401 برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دارالقرآن بسیج خراسان‌جنوبی با همکاری مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در ۵ مرکز بیرجند، فردوس، سربیشه، زیرکوه و روستای دستگرد بیرجند اقدام به اجرای طرح کرده است.

مسئول مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم امام رضا(ع) بیرجند عنوان داشت: این طرح ویژه برادران چهارده تا 22ساله است که تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن و آشنایی اجمالی با مفاهیم قرآن دارند.

وی با بیان اینکه شروع ثبت‌نام از دهم اردیبهشت‌ماه بوده‌است و تا آخر خرداد ادامه دارد افزود: طول مدت طرح نیز از پانزده تیر تا اواخر مرداد ماه است.

ملایی با بیان اینکه علاقه مندان با مراجعه به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان می توانند در طرح ملی رحله ثبت‌نام کنند گفت: از استان‌های دیگر یا نقاط مختلف سطح استان نیز می‌توانند در هر کدام از مراکز خراسان‌جنوبی ثبت‌نام کنند.

وی، از برنامه‌های طرح ملی رحله به حفظ سه و نیم جزء از قرآن کریم در طول پنجاه روز اشاره کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی، کلاس‌های حفظ، تجوید، مفاهیم، تفسیر، اردو و ورزشی هر هفته در طول دوره برگزار می‌شود.

مسئول مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم امام رضا(ع) بیرجند خاطرنشان کرد: این دوره به‌صورت شبانه‌روزی و تحت نظر اساتید مؤسسه که حافظ کل قرآن هستند برگزار می شود و در پایان نیز آزمونی گرفته می‌شود و  پدیرفته شدگان مدرک معتبر دریافت می کنند.

 وی ادامه داد: بعد از پایان دوره کسانی که توانایی حفظ یک‌ساله قرآن کریم را داشته باشند شناسایی و در مرکز یک‌سال معرفی می‌شوند که در هر استان موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) یک مرکز دارد.

ملایی با بیان اینکه برای ثبت‌نام در این طرح محدودیت نداریم اما پذیرش محدودیت دارد اظهار کرد: هزینه ثبت‌نام و طول طرح هزینه طول پنجاه روز شبانه‌روزی یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

وی یادآور شد: امسال 25نفر مشغول حفظ کل قرآن کریم در مدرسه یک‌ساله بیرجند هستند و در طول پنج سال فعالیت مؤسسه بیت‌الاحزان بیرجند کمتر از صد نفر حافظ کل قرآن شدند که این افراد از همین طرح رحله جمع‌شده بودند.

مسئول مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم امام رضا(ع) بیرجند در پایان گفت: تاکنون ۴۰هزار نفر در طرح ملی رحله شرکت کردند و  کسانی که مراحل قبلی در حفظ یک جزء تا چهار جزء شرکت کردند و در سال بعد به جزء های حفظ شده اضافه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما