شناسهٔ خبر: 54310701 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جنوب نیوز | لینک خبر

ارائه مشوق‌هایی برای متقاضیان طرح ملی مسکن برای سکونت در اهرم

فرماندار شهرستان تنگستان گفت: مشوق‌هایی برای متقاضیان ساخت مسکن در قالب طرح ملی به متقاضیان سکونت در شهر اهرم ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش جنوب نیوز، احمد لطفی صبح یکشنبه در نشست کارگروه مسکن شهرستان تنگستان اظهار داشت: در راستای برنامه دولت به منظور تسهیل در احداث منزل مسکونی در سه شهر شهرستان و با توجه به ظرفیت شهر اهرم ۷۳۲ واحد مسکونی برای سهمیه این چهار شهر اختصاص یافته است.

فرماندار تنگستان بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آمادگی خود را برای واگذاری زمین رایگان به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی تولید مسکن در شهر به صورت اجاره ۹۹ ساله به شرط تملیک در قالب گروه‌های دو نفره به صورت مشارکتی برای احداث واحدهای مسکونی با تراکم، کم و متوسط اعلام کرده است.

وی یاد آور شد: در این خصوص مشوق‌هایی برای متقاضیان ساخت واحدها در قالب طرح ملی به متقاضیان سکونت در شهر اهرم با استفاده از زمین رایگان واگذار و تسهیلات اعطایی به مبلغ دو میلیارد ریال با سود پنج درصد و تنفس ۱۸ ماه و بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

لطفی خاطرنشان کرد: نظر به اینکه برنامه ریزی انجام شده برای ساخت واحدهای آپارتمانی در شهر اهرم زمین به شکل ویلایی دو تا چهار واحدی واگذار می‌شود و هزینه‌های مربوط به صدور پروانه ساختمانی با ۵۰ درصد تخفیف صادر می‌شود.

فرماندار تنگستان ادامه داد: زمین‌هایی که برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده دارای خدمات زیربنایی است تا در صورت حضور متقاضیان، مشکلی در این خصوص نداشته باشند.

وی افزود: متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهر اهرم با داشتن چهار شرط تأهل یا سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی در حوزه مسکن، همچنین بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) بهره مند شوند.

لطفی بیان کرد: تلاش می‌شود زمین جهت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای دلوار و آباد آماده تا همشهریان عزیزمان در این شهرها از تسهیلات مربوط به طرح جهش تولید مسکن که فرصتی بی نظیر را در اختیار مردم شریف شهرستان قرار داده است استفاده کنند.

نظر شما