شناسهٔ خبر: 54310326 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کوهکن در گفتگو با مهر:

دولت روحانی تشکل‌های سیاسی را محدود کرد

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار مجلس با بیان اینکه دولت روحانی ،شرایطی برای احزاب تعیین کرد که خیلی‌ها نمی‌توانستند خود را با آن وفق دهند،گفت: منتظر ایجاد این تغییرات هستیم.

صاحب‌خبر -

محسن کوهکن دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیت تشکل متبوعش در عرصه سیاسی، گفت: وزارت کشورِ دولت تدبیر و امید، یک آئین‌نامه و شرایطی برای احزاب تعیین کرد که خیلی از تشکل‌ها نمی‌توانستند خود را با آن شرایط وفق دهند. مثلاً شرط عضویت در جامعه اسلامی نمایندگان ادوار، سابقه یک دوره کامل نمایندگی مجلس است.

وی با بیان اینکه اگر یک استان کوچک را در نظر بگیریم و ۱۰ دوره نمایندگان آن را محاسبه کنیم، نهایتاً ۴۰ نفر باقی می‌مانند، اظهار کرد: با این تعداد نمی‌توانند در مرکز استان خویش دفتر تأسیس کنند. فقط می‌توانند در تهران دفتر داشته باشند. درواقع این کار دولت قبل باعث شد که بسیاری از تشکل‌ها غیرفعال شوند.

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار مجلس اضافه کرد: عده‌ای به دنبال اصلاح این شرایط هستند؛ چون معتقدند این اتفاق باعث ایجاد خیلی از محدودیت‌ها شده است. به همین دلیل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس نتوانسته‌اند تاکنون جلسه‌ای را برپا و کنگره‌ای را برنامه‌ریزی کنند. بنابراین منتظر ایجاد تغییرات و تعیین تکلیف وضعیت تشکل‌ها خواهیم بود.

نظر شما