شناسهٔ خبر: 54310321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مراسم ارتحال امام(ره) باید مظهر وحدت و عظمت ملت ایران باشد

حجت الاسلام سیدحسن خمینی گفت: مراسم ارتحال حضرت امام(ره) باید مظهر وحدت در کشور و شکوه و عظمت ملت ایران باشد و به‌عنوان نمادی از شکوه، آسایش، رفاه و امنیت در جامعه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجت الاسلام سید حسن خمینی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد مرکزی سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که در سالن اجتماعات حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: حضور در جمع اعضای ستاد سالگرد را به فال نیک‌ می‌گیرم، در آستانه سالگرد حضرت امام راحل قرار داریم، یادی کنیم از کسانی که در طول این سالها برای ستاد ارتحال امام زحمت کشدند و در جمع ما نیستند، ابراز هم‌دردی کنیم با جان باختگان حادثه آبادان که ملت ایران را داغدار کرد، باید مسؤولان تلاش کنند تا دیگر حوادث غم بار دیگری همچون آبادان تکرار نشود، ابراز همدردی بابت مشکلات معیشتی با مردم داریم که این مشکلات بر گرفته از تحریم و نامدیریتی ها در بعضی از قسمت‌ها است، دولت برنامه‌ هایی دارد که امیدواریم این مشکلات رفع شود.

وی گفت: سخن گفتن در خصوص حضرت امام(ره) بسیار سخت و دشوار است، شناخت شخصیت ایشان برای بعضی ها سخت است، باید ظرفیت وجود امام(ره) و شرایط کنونی کشور را شناخت، باید بدانیم چه انقلاب عظیمی در کشور به‌وجود آمد، انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود و امروز نور انقلاب اسلامی در جهان گسترده شده است.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) ضمن بیان اینکه چرا باید از حضرت امام(ره) گفت و چرا باید برای ایشان مراسم ارتحال برگزار کنیم و چرا نام امام راحل زنده نگه داشته شود، افزود: امام خمینی(ره) به ما احتیاج ندارد، ما به ایشان احتیاج داریم، تکرار نام سید الشهدا(ع) برای بهره بردن و ذکر نام امام حسین(ع) است، پس زنده نگه داشتن نام حضرت امام راحل بهره بردن از نام و اندیشه های والای حضرت امام خمینی(ره) است.

حجت الاسلام سید حسن خمینی بیان کرد: نباید امام فراموش شود و نکند گرفتار تحلیل های پوچ شویم، در دیدار با رهبری، حضرت امام خامنه‌ای ای تاکید بر شناخت واقعی امام راحل را داشتند، امام پرچم طلایی دار و دینداری در جامعه هستند، بلند کردن پرچم نماد دینداری است، امام خمینی(ره) پرچم هویت و آینده کشور است.

وی عنوان کرد: مراسم ارتحال حضرت امام(ره) باید مظهر وحدت در کشور و شکوه و عظمت ملت ایران باشد و به‌عنوان نماد جلوه و شکوه و آسایش، رفاه و امنیت در جامعه باشد.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) تاکید کرد: ما مسؤولان در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره)  مسؤول امنیت و آسایش مردم هستیم، گاها دشمنان نظم امنیت مراسم ارتحال را هدف گذاری می‌کند تا شکوه اصلی مراسم را تخریب کنند.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: نباید در مراسم ارتحال امام اصراف و زیاد روی کنیم، زیرا مردم با مشکلات معیشتی رو به رو هستند، باید مراسم ارتحال را باشکوه برگزار کنیم تا نشان دهیم که مردم هنوز پیرو دیدگاه‌ها و اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) هستند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

نظر شما