شناسهٔ خبر: 54310295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عرضه نان یارانه‌ای در سوپرمارکت‌های قزوین ممنوع شد

سیده زهرا حسینی فلاح

استاندار قزوین اعلام کرد: در صورت مشاهده نان یارانه‌ای در سوپرمارکت‌ها با آنان برخورد خواهد شد؛ باید واحدهای نان صنعتی که در استان تعطیل شدند احیا شده و به چرخه تولید بازگردند و نان‌ تولیدی این واحدها در سوپرمارکت‌ها عرضه و جایگزین نان‌های یارانه‌ای شود.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی اعلایی در ستاد تنظیم بازار استان قزوین که امروز یکشنبه ۸ خرداد در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بسته‌بندی نان‌های یارانه‌ای در سوپرمارکت‌ها یکی دیگر از مشکلات است بنابراین برخورد نظارتی با سوپرمارکت‌ها باید انجام شود تا از عرضه آن‌ها جلوگیری شود؛ بنابراین تنها نان‌های با مجوز می‌توانند در سوپرمارکت‌ها عرضه شوند.

وی با تأکید بر اینکه در صورت مشاهده نان یارانه‌ای در سوپرمارکت‌ها با آنان برخورد خواهد شد، ادامه داد: باید واحدهای نان صنعتی که در استان تعطیل شدند احیا شده و به چرخه تولید بازگردند و نان‌ تولیدی این واحدها در سوپرمارکت‌ها عرضه و جایگزین نان‌های یارانه‌ای شود.

استاندار قزوین در خصوص گزارش سازمان صمت در خصوص تهدید و تخلف یک واحد نانوایی خاطرنشان کرد: این واحد نانوایی به دلیل تهدید به ناجا و برای تخلفات کم فروشی به تعزیرات حکومتی معرفی شده و در جلسه بعدی ستاد تنظیم بازار نتیجه اعلام شود.

شرکت‌های تولیدکننده شوینده قطره‌چکانی محصول می‌دهند

عزیزالله افضلی، رئیس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: هر نانوایی که تخلف کند در ابتدا سهمیه آردش قطع شده و سپس برای ابطال پروانه اقدام خواهیم کرد که این عمل می‌تواند بازدارنده باشد، روز جمعه ۳۲ نانوایی قزوین به صورت خودسرانه اقدام به تعطیلی کرده بودند که علت تعطیلی آنان در دست بررسی است.

وی بیان کرد: یک قرن از فعالیت صنایع شوینده در کشور می‌گذرد و در حال حاضر ۲۲۰ واحد تولیدی در سطح کشور فعالیت دارند که ۸۰ درصد آنان را ۱۵ واحد صنعتی بزرگ تشکیل می‌دهد، از این ۱۵ واحد هفت واحد در استان قزوین فعالیت دارند و ۶۰ درصد شوینده‌های کشور در استان قزوین تولید می‌شود و در تولید پودرهای شوینده رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

رئیس سازمان صمت تشریح کرد: سال گذشته انجمن شوینده‌ها درخواست افزایش قیمت محصولات شوینده را به ستاد تنظیم بازار کشور ارسال کرده است، طی روزهای اخیر زمزمه‌های افزایش قیمت موجب شده تقاضا در بازار افزایش پیدا کند دولت به‌صورت رسمی افزایش قیمت محصولات شوینده را تایید نکرده است برای همین امر شرکت‌های شوینده محصولات خود را به صورت قطره چکانی به بازار عرضه می‌کنند تا در صورت تصویب قیمت جدید محصولات شوینده سود بیشتری کسب کنند. سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نیز افزایش ۲۵ درصدی را پذیرفته اما هنوز ابلاغ نکرده است.

وی اعلام کرد: مدتی است که واحدهای تولیدکننده روغن موتور درخواست افزایش قیمت دارند و سازمان حمایت این افزایش قیمت را تایید نکرده است؛ از سوی دیگر خرده‌فروشان لوازم خودرو به‌دلیل عدم فروش جنس توسط عمده‌فروشان از شکایت هراس دارند و تا زمانی که از عمده‌فروشان شکایت نکنند این روند اصلاح نخواهد شد.

عرضه شکر با قیمت ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان

محمد ایزدی، سرپرست اداره غله استان قزوین خاطرنشان کرد: از فردا شکر با قیمت ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار عرضه خواهد شد و تا به امروز ۹۴۴ شکر بسته‌بندی شده است و هر واحدی اگر بیش از این مقدار بفروشد تخلف کرده و تعزیرات برخورد لازم را خواهد داشت.

وی اعلام کرد: ۱۷۴۳ واحد نانوایی در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۶۱۴ واحد یارانه‌ای ۱ و ۲ و بقیه خشکه‌پز و آزادپز هستند.

سرپرست اداره غله استان قزوین تصریح کرد: باید اعلام کنیم که در روزهای تعطیل واحدهای سنگک و بربری نباید تعطیل باشند، در هفته آینده نیز سه روز تعطیلی در پیش داریم برای همین فرمانداران و روسای جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید برنامه‌ریزی جامعی تا نانوایی‌ها تعطیل نباشند.

وی بیان کرد: با نصب دستگاه کارتخوان در نانوایی‌ها در پایان شب همراه با پول نان فروخته شده، ۱۵ درصد اضافه بر قیمت فروش به حساب نانوایان واریز می‌شود که به نوعی جبران هزینه برای نانواهاست، این امر مشوق خوبی خواهد بود تا نانوایان نان‌های خود را بدون دریافت وجه نقد بفروشند؛ دستگاه کارتخوان نیز فقط به صاحب پروانه اعطا می‎شود و اینگونه خرید و فروش پروانه ساماندهی خواهد شد.

ایزدی در خصوص خرید گندم اعلام کرد: ۱۷۱ هزار تُن گندم برای خرید برآورد شده بود اما با توجه به بارندگی‌ها باید پیش‌بینی تولید گندم و کلزا به صورت علمی دقیق مشخص شود تا خرید کنیم.

فروش اجباری در کنار خرید روغن موتور

عباس کاظمی فرماندار قزوین نیز اظهار کرد: عرضه روغن موتور کاهش و قیمت آن افزایش پیدا کرده است؛ در قزوین پنج عامل عرضه روغن موتور فعالیت دارند که برای تأمین نیاز استان متعهد نیستند و محصول را به سایر استان‌ها نظیر کرمانشاه و کردستان ارسال می‌کنند.

فرماندار قزوین اضافه کرد: این واحدها همچنین فروش اجباری کالا را دارند و به مشتریان می‌گویند که خودشان نیز خرید اجباری دارند که باید این زنجیره را از ابتدا بررسی و گره موجود را باز کنیم.

انتهای پیام

نظر شما