شناسهٔ خبر: 54310215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طوفان قزوین را در بر می‌گیرد

گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و گفت: با توجه به گذر امواج تراز میانی جو شاهد بارندگی‌های رگباری سنگین همراه با رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید در اغلب مناطق استان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از صدور هشدار زرد مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گذر امواج تراز میانی جو شاهد بارندگی‌های رگباری سنگین همراه با رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید در اغلب مناطق استان به ویژه در نقاط کوهستانی و مرتفع خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا اواسط هفته با گذر متناوت امواج تراز میانی در ساعت‌های بعدازظهر و ابتدای شب شاهد افزایش ابر و در اغلب مناطق به ویژه ارتفاعات رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. در ضمن طی این مدت با توجه به رشد ابرهای همرفتی گاهی وزش بادهای شدید لحظه‌ای با خیزش گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

شیخ‌الملوکی با یادآوری اینکه از عصر امروز در پاره‌ای مناطق رگبار و رعدوبرق داریم، ادامه داد: با توجه به ورزش بادهای لحظه‌ای شدید احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد و به همین خاطر کشاورزان و گلخانه‌داران باید نسبت به محکم کردن پوشش گلخانه‌ها اقدام کرده و شهرداری‌ها هم باید سازه‌های تبلیغاتی سبک و موقت مثل بنرها و فیکسچرها را مستحکم کنند.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به احتمال اصابت و برخورد صاعقه به ویژه در نواحی مرتفع کوهنوردان و سایر گردشگران باید از صعود به ارتفاعات بلند و قله‌های کوهستانی خودداری کنند. در ضمن با توجه به وزش بادهای شدید کار در فضای باز به‌خصوص در اماکن و نقاط بلند و مرتفع باید تعطیل شود.

گروه‌های حساس برای تردد در فضای باز ماسک بزنند

عضو شورای هماهنگی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین با بیان اینکه میزان وقوع پدیده گردوخاک محلی چندان قابل پیش‌بینی نیست، گفت: با این حال گروه‌های حساس تنفسی به ویژه کودکان و افراد سالمند باید در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با ماسک تردد کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: با توجه به بارش رگبارهای سنگین باران شاهد کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد خواهیم بود و مردم باید با احتیاط در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری رانندگی کنند و بخش‌های راهداری و خدمات شهری هم تمهیدات لازم برای مقابله با اثرات این بارندگی‌ را پیش‌بینی کنند.

انتهای پیام/ش

نظر شما