شناسهٔ خبر: 54310125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

حماسه مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس فراموش نشدنی است

کرمانشاه- رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به مقاومت مردم گیلانغرب در برابر رژیم بعث، گفت: حماسه مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس فراموش نشدنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا سلیمانی ظهر یکشنبه در کنگره شهید صفرخوشروان و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرب که در یادمان شهدای گمنام گیلانغرب و با حضور استاندار و جمعی از مسئولان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و یاد و خاطره امام راحل (ره)، شهیدان و شهدای ولایت مدار کرمانشاه و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرب، شهدای مدافع حرم و شهید صیاد خدایی را گرامی می‌داریم.

وی افزود: امروز از سوی دولت جمهوری اسلامی درپی ریزش ساختمان متروپل و داغدار شدن جمعی از مردم خوزستان عزای عمومی اعلام شده و به خانواده‌ها آن‌ها تسلیت عرض می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: خداوند را شاکر هستم که امروز این توفیق نصیب بنده شد تا ساعاتی را در فضای معنوی شهرستان گیلانغرب بوده و در کنگره‌ی شهدای این شهرستان حضور پیدا کنم.

سلیمانی گفت: مظلومیت مردم و رزمندگان کرمانشاه و گیلانغرب در دوران دفاع مقدس شاخص بوده و دفاع جانانه از کشور هنگامی که اردوگاه‌های غرب و شرق از ارتش صدام دفاع می‌کردند از ویژگی‌های این افراد است.

وی بیان کرد: ملت ایران از کیان اسلام و تشییع با جان دفاع کرده و در دوران دفاع مقدس پایداری متفاوتی را نشان دادند و به عنوان دوره‌ای افتخار آمیز از آن یاد می‌شود و اگر آن روزها مردم گیلانغرب در مقابل دشمن متجاوز مقاومت نمی‌کردند مسئولین کاری جز تسلیم نمی‌توانستند انجام دهند و باید در مذاکرات حاضر می‌شدیم.

سلیمانی خاطر نشان کرد: در یکی از گفتگوهای صدام گفته خود را با خبرنگاران نیمه تمام گذاشت و گفت که باقی سوالات شما را در تهران پاسخ می‌دهم و سه فرضیه خام در سر داشت از جمله تصاحب تهران، جدا کردن بخش‌های مهم پنج استان و بازگشت شرایط ایران به قبل از قرار داد ۱۹۷۵ سومین فرضیه صدام بود که خیال خامی بیش نبود و محقق نشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: مقاومت و پایداری یک گنجینه تمام شده از ارزش‌ها برای ملت ایران است که مکتب دفاعی انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ ایثار عاشوراییان و علویان است و مردم کرمانشاه و گیلانغرب از آن بهره برده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی کشورهای غیر اسلامی از مکتب دفاعی الگو بگیرند در مقابل همه تهدیدها ملت و مردم خود را مصون می‌دارند مانند سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم که مکتب دفاعی و شهادت را انتشار داده و توانستند جبهه مقاومت در مقابل صهیونیست پایه گذاری کنند.

سلیمانی افزود: صهیونیست‌ها یک زندگانی پادگانی برای سرزمین‌های اشغالی خود ایجاد کرده و همه دارای ۲ گذرنامه برای ادامه زندگی خود هستند چون می‌دانند با گذرنامه رژیم صهیونیستی در جای دیگر نمی‌توانند زندگی کنند.

وی عنوان کرد: کارنامه بسیار تاریکی از جمله قتل، استعمار، و خونریزی در کارنامه آمریکا، صهیونیست‌ها و اروپا است و ما باید این کارنامه و افتخارات ملت اسلام را برای نوجوانان و جوانانی که اطلاعات کافی ندارند با نوشتن کتاب و تولید فیلم و مستند به تصور بکشانیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تاکید کرد: باید وارد عرصه فرهنگی شده و دوره‌ی افتخارآمیز مقابله با پهلوی و قاجار را به خوبی نمایش داده و مورد مطالعه قرار دهیم.

سلیمانی گفت: انگیسی‌ها برای اجرای یک قدرت متمرکز به روی ایلات و عشایر و استفاده از ذخایر نفت کشور برنامه ریزی کرده و در شهریور ۱۳۲۰ رضا خان و ارتش ۱۲۵ هزار نفری که تشکیل داده بود از ورود متفقین به کشور جلوگیری نکردند و تنها سه سرباز با دستور علمای اسلام مقاومت کردند.

وی ادامه داد: با شایعه ورود متفقین به قزوین رضاخان سه مرتبه کشور را ترک کرده و در نهایت انگلیسی‌هایی که او را به قدرت رسانند از سلطنت خلع کرده و محمدرضا را به قدرت رسانده تا کارهای خود را عملی کنند.

سلیمانی بیان کرد: در دوره شاهنشاهی اجازه پیشرفت نداشته اما در حال حاضر شاهد پیشرفت سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در نیروی زمینی، دریایی و هوایی هستیم.

وی افزود: مقاومت مردم گیلانغرب را ارج نهاده و شاهد دفاع آن‌ها از آرمان‌های انقلاب و افتخاراتی که برجای گذاشته‌اند، هستیم.

سلیمانی تصریح کرد: مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس خود را به خوبی نشان داده و حال دوره جهاد تبیین است و باید برای جلوگیری از تحریف حقایق تولیدات هنری خود را افرایش دهیم و در صورت موافقت مسئولین استان کرمانشاه می‌توان در رابطه با روزهای آغازین تجاوز بعث به کرمانشاه و گیلانغرب یک فیلم ساخت.

نظر شما