شناسهٔ خبر: 54310116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضرورت بازشناسایی و معرفی امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد

رشت- استاندار گیلان با اشاره به لزوم توجه به جهاد تبیین در عصر حاضر، گفت: بازخوانی، بازشناسایی و معرفی امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد باید در دستور کار باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام امام خمینی (ره)، اظهار کرد: تبیین اندیشه‌های ناب امام (ره) لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مبنای نظام سیاسی ایران بر اساس مردم سالاری دینی، وحدت کلمه و اتحاد مردم تحت رهنمودها و بیانات امام راحل شکل گرفت، افزود: ایستادگی ملت ایران در برابر همه سختی‌ها نشان از عمق نگاه امام راحل نسبت به مسائل مختلف اعتقادی، دینی، سیاسی، فرهنگی و جهانی بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه امام خمینی بر آزادی‌خواهی و استکبارستیزی تأکید کرده اند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در مسیر اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل گام برداشته اند.

وی جهاد تبیین را یکی از راهبردهای ضروری در مقطع کنونی دانست و اضافه کرد: باید ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) به ویژه برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب، به درستی شناسانده و چگونگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، حفاظت و حراست از انقلاب و مقابله با توطئه‌های دشمنان مطابق با سیره عملی آن روشن‌ضمیر آگاه، تشریح شود.

عباسی همچنین بیان آرمان‌های امام راحل و انقلاب و اقدامات صورت گرفته را جز انتظارات خود از مدیران عنوان کرد و افزود: تنها برگزاری یک مراسم در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) حق ایشان نیست و باید به معنای واقعی در همه ایام به شخصیت معمار کبیر انقلاب پرداخته شود.

وی بر بازشناسی و بررسی ابعاد چگونگی وقوع قیام خونین ۱۵ خرداد تأکید و تصریح کرد: با دعوت از سخنرانان برجسته زوایای مختلف این رویداد برای مردم روشنگری شود.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی شایسته از برنامه‌های مختلف برای حضور پرشور مردم در مراسم ارتحال حضرت امام، قیام ۱۵ خرداد و سالگرد رحلت آیت‌الله احسانبخش، گفت: با تولید محتواهای مرتبط با شخصیت نماینده فقید ولی فقیه در گیلان از جمله خطبه‌ها و مواضع روشن آن مرحوم در دفاع از حضرت امام (ره)، ولایت و کمک‌رسانی به جبهه‌ها باید یاد و خاطره ایشان را گرامی‌داشت.

وی همچنین بر ضرورت معرفی شهید سیدیونس رودباری به عنوان نخستین شهید انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: شهید رودباری با بصیرتی بالا از مبارزان و همراهان امام خمینی در قیام خونین ۱۵ خرداد بودند.

عباسی شکل‌گیری گروه سرود سلام فرمانده و فراگیر شدن آن را یک حرکت فرهنگی فاخر دانست و گفت: این حرکت برگرفته از اراده نوجوانان و جوانان گیلان است و باید به نام این استان و گیلانیان ماندگار شود.

وی اضافه کرد: ترجمه سرود سلام فرمانده به زبان‌های مختلف موجب اثرگذاری آن در اقصی نقاط دنیا می‌شود و در شرایط پسا کرونا از چنین اقدامات فرهنگی باید حمایت شود.

نظر شما