شناسهٔ خبر: 54310071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان اراک:

حمام حاج ربیع در هزاوه مرمت و احیا می‌شود

اراک - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک از آغاز مرمت سازی حمام حاج ربیع در روستای هزاوه خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد علی آقا زیارتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مرمت حمام حاج ربیع اظهار کرد: مرمت این بنای تاریخی با همکاری دهیاری روستا در دستور کار قرار گرفت و مرمت کامل این حمام به ۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: در اولین مرحله از مرمت این بنای تاریخی سبک‌سازی و آوار برداری مجموعه بام و در نهایت استحکام بخشی و کاه‌گل بام با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال انجام خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک عنوان کرد: انجام این مرمت با همکاری دهیاری روستا و نظارت و کارشناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دستور کار است و در مرحله بعدی با همکاری فرمانداری شهرستان مرمت این حمام تاریخی انجام خواهد شد.

آقا زیارتی افزود: حمام حاج ربیع یا حمام محله پایین هزاوه در یکی از محل‌های چندگانه روستای هزاوه واقع شده است و این حمام در ارتباط با مرکز محله پایین، مسجد تاریخی، قنات و آبگیر در محل شکل گرفته و نقش اصلی خود را به لحاظ کارکردی در آن مجموعه ایفا کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک با تاکید بر اینکه پرونده این بنای تاریخی آماده و برای ثبت در فهرست آثار ملی به وزارتخانه ارسال شده است، گفت: این بنا مربوط به دوره قاجار و شامل سربینه، گرمخانه، میان در و خزینه است و اجزا یک حمام تاریخی را داراست.

نظر شما