شناسهٔ خبر: 54310030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

برگزاری اردوهای جهادی مهارت محور در 10 روستای شهرستان بردسکن

اردوهای جهادی مهارت محور در 10 روستای شهرستان بردسکن برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، همزمان با برگزاری همین دوره از اردوهای جهادی مهارت محور در بردسکن رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بردسکن ضمن تقدیر و تشکر از همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی به ویژه بسیج سازندگی سپاه این شهرستان در برگزاری اردوهای جهادی مهارت آموزی در روستاها و در مناطق محروم گفت: خوشبختانه تاکنون در 10 روستای شهرستان با حمایت بسیج سازندگی ، بخشداران و همیاری دهیاران و شوراهای اسلامی اردوی جهادی مهارت محور برگزار شده است و در دهمین دوره از این اردوها در روستای بیجورد با شرکت 50 نفر از بانوان این روستا با محوریت دوره آموزش شیرینی پزی توسط مربیان این مرکز برگزار شد.

 

مهندس علیزاده با بیان اینکه این اردوهای جهادی با هدف توانمند سازی جوامع روستایی درراستای ایجاد اشتغال پایدار و مولد با همکاری بسیج سازندگی برگزار می شود افزود: دراین اردوی جهادی علاوه بر آموزش رشته شیرینی پزی شرکت کنندگان با نحوه کاشت گیاهان دارویی که توسط مرکز خدمات کشاورزی صورت می گیرد آشنا شدند.

 

سرهنگ علی پورمحمد جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن که از این اردوی جهادی نیز بازدید کرد از اقدامات انجام شده مرکز آموزش فنی و حرفه ای در مناطق روستایی تقدیر کرد و گفت: امروز اردوهای جهادی در عرصه های مختلف نقش تاثیر گذاری را داشته است و این اردوها برگرفته از دوران دفاع مقدس می باشد.

 

وی از استقبال بسیار خوب بانوان روستای بیجورد در اردوی جهادی مهارتی و آموزشی که با همکاری بسیج سازندگی این ناحیه برگزار شد تقدیر کرد و گفت: امروز هم بانوان می توانند همانند دوران 8 سال دفاع مقدس که در پشت جبهه ها ازرزمندگان پشتیبانی می کردند در جبهه اقتصادی نیز نقش خود را ایفا کنند.

 

سرهنگ پورمحمد با اشاره به نامگذاری سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: برگزاری این اردوهای جهادی می تواند در حوزه اشتغال و تولید نقش بسزایی داشته باشد.

 

وی بر تداوم برگزاری این گونه اردوهای جهادی تاکید کرد و گفت: بسیج سازندگی آمادگی دارد در کنار مرکز آموزش فنی و حرفه ای نسبت به برگزاری این اردوها حمایت و همکاری لازم را داشته باشد.

 

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن از بانوان روستایی خواست با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی و گرانی برخی از کالاهای اساسی گفت: محیط روستا برای کارهای تولیدی مناسب است و نباید روستاییان که خود زمانی تولید کننده بوده اند امروز اجناس و میوه خود را از شهر تهیه کنند.

 

سرهنگ پورمحمد عنوان کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی و افت منابع آبی یکی از اقدامات مهمی که روستاییان می توانند با کمترین هزینه انجام دهند بحث پرورش گیاهان دارویی و پرورش کرم ابریشم است که می طلبد با استفاده از نظر کارشناسان و مربیان این حوزه فعالیت کنند و در حوزه تولید و اشتغال نقش آفرینی کنند. 

نظر شما