شناسهٔ خبر: 54309936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نوش‌آبادی ابراز نگرانی کرد

انتقال تروریست‌های منطقه به افغانستان و مهاجرت افغان‌ها دو عامل گسترش ناامنی در منطقه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاراه به عدم توانایی هیأت حاکمه افغانستان در برقراری امنیت در این کشور، گفت: افزایش مهاجرت افغانستانی‌ها از این کشور و انتقال تروریست‎ها به آن توسط آمریکا، خود عاملی برای ایجاد و گسترش ناامنی در منطقه است.

صاحب‌خبر -

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به وجود برخی شواهد و قرائن مبنی بر انتقال تروریست‌های منطقه به افغانستان از سوی آمریکایی‌ها، گفت: انتقال تروریست ها به افغانستان به عنوان همسایه ایران پیامدهای سنگینی در وهله اول برای ملت افغانستان، ایران، سایر همسایگان این کشور و حتی کشورهای منطقه و دنیا دارد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در ادامه مهاجرت افغانستانی ها و خالی شدن این کشور از شهروندان اصلی را باعث ایجاد ناامنی بیشتر در این کشور دانست و افزود: دولت جدید که از سوی گروه طالبان به وجود آمده نیز نتوانسته آن طور که باید امنیت را در این کشور برقرار کند و بیش از پیش باعث مهاجرت شده است.

حسین نوش آبادی

وی بر همین اساس تأکید کرد: هیأت حاکمه افغانستان وظیفه دارد به گونه ای برنامه ریزی کند که گروه های افغانستانی با هر قومیت، مذهب و گرایشی بتوانند با آرامش در این کشور زندگی کنند.

نوش آبادی در ادامه با یادآوری این مطلب که ایران کشوری است که بیشترین آسیب را از ناامنی و بی ثباتی در کشورهای همسایه خود دیده، عنوان کرد: طی سال های اخیر میزبان 5 میلیون نفر شهروند افغانستانی بوده ایم و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سایر نهادهای مربوطه در این خصوص هیچ حمایتی به ویژه در حوزه های آموزشی، بهداشتی و رفاهی از جمهوری اسلامی نکرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه 5 میلیون نفر جمعیت مهاجر از جمعیت تعدادی از استان های ما نیز بیشتر است، اظهار داشت: در کشورمان 10 استان داریم که جمعیت زیر 5 میلیون دارند از این رو گویی با پذیرش مهاجران افغان در حال اداره چند استان بیشتر از استان های کشورمان هستیم که این جمعیت در استان های مختلف نیز پراکنده هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به پیگیری های دولت و مجلس جهت تشکیل سازمان اتباع خارجی و مهاجران که بیشتر به امور افغانستانی ها می پردازد، خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال پرداخت هزینه لشگرکشی و دخالت های آمریکا و غرب در منطقه هستیم در حالی که خودمان مورد تحریم های ظالمانه واقع شده ایم از این رو با ساماندهی وضعیت اتباع مهاجر قصد داریم از معضلات به وجود آمده بکاهیم./

پایان پیام

نظر شما