شناسهٔ خبر: 54309233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به احترام جانباختگان حادثه آبادان؛

پرچم ایران در شهر مرزی آستارا نیمه افراشته شد

مهدی حسین نژادی

پرچم جمهوری اسلامی ایران به احترام جانباختگان حادثه آبادان و ابراز همدردی با خانواده‌های آنان و مردم استان خوزستان به ویژه شهر آبادان در شهر مرزی آستارا نیمه افراشته شد.

صاحب‌خبر -

به احترام جانباختگان حادثه آبادان و ابراز همدردی با خانواده‌های آنان و مردم استان خوزستان و همچنین شهر آبادان و اعلام یک روز عزای عمومی در کشور، پرچم های مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح شهر مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان از صبح یکشنبه نیمه افراشته شد.

قاسم نوپور، سرپرست شهرداری بندر آستارا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نیمه افراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح شهر مرزی آستارا به احترام جانباختگان حادثه ساختمان متروپل آبادان و ابراز همدردی با خانواده‌های آنان و مردم استان خوزستان و شهر آبادان و اعلام عزای عمومی توسط هیئت دولت، اظهار کرد: پرچم، نماد کشور عزیز ما ایران است و مفتخریم که در سایه اسلام و ولایت پرچم ایران اسلامی را در نقاط مختلف شهر مرزی آستارا در مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به اهتزاز در می آوریم.

وی برافراشته شدن پرچم در شهر مرزی را نشانه اهتمام مسئولان به قداست پرچم نظام مقدس جمهوری دانست و گفت: یک فرد خارجی وقتی وارد کشور ما می شود، باید با پرچم ملی ایران به عنوان مهمترین نماد کشور در یک شهر مرزی آشنا شود.

سرپرست شهرداری آستار افزود: شهر مرزی آستارا با دارا بودن سه مرز زمینی، ریلی و دریایی از مرزهای فعال جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

نوپور اظهار کرد: در همین راستا و همزمان با اعلام عزای عمومی در کشور کلیه پرچم‌های مرتفع در ورودی‌های شهر مرزنشین آستارا برای اعلام عزا نیمه افراشته شدند.

وی ادامه داد: در تصمیم اتخاذ شده، پرچم های به اهتزار درآمده در میله های بزرگ پرچم میدان شهدای گمنام و مرز دریایی در پارک ساحلی شریعتی آستارا به حالت نیمه افراشته درآمدند.

سرپرست شهرداری آستارا با تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه متروپل آبادان، یادآور شد: از طرف خود و همه همکارانم و همچنین مردم شهر مرزی آستارا به آحاد مردم غیور آبادان به ویژه خانواده‌های مصیبت‏‌زده تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آنان صبوری و شکیبایی و برای جان‏‌باختگان رحمت و مغفرت واسعه الهی طلب می‌نمایم و همچنین برای مجروحان و مصدومان این حادثه عافیت و سلامتی مسئلت دارم.

پرچم ایران در شهر مرزی آستارا نیمه افراشته شد

انتهای پیام

نظر شما