شناسهٔ خبر: 54308168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان تشریح کرد:

آخرین وضعیت کرونا در گلستان/ اولویت تزریق دوز چهارم واکسن چه کسانی هستند؟

مهدی باقریان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان آخرین وضعیت بیماری کرونا و میزان تزریق واکسن در روزهای مختلف را در سطح این استان تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

سعید گل فیروزی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۹۷ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان گلستان بستری هستند، اظهار کرد: تعداد افراد بستری در حال حاضر در مقایسه با دیروز هفت نفر بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی کرونایی شهرستان‌های کشور، اکنون وضعیت در هشت شهرستان استان گلستان زرد است، افزود: بر این اساس، وضعیت کرونایی در شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن، علی آبادکتول، گالیکش، گمیشان، مراوه تپه، مینودشت و کلاله در شرایط زرد قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تاکید بر اینکه بر این اساس شهرستان‌های آزادشهر، آق قلا، رامیان، کردکوی، گرگان و گنبدکاووس نیز در شرایط آبی قرار دارند، خاطرنشان کرد: تا کنون در مجموعِ سه نوبت، بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است.

گلفیروزی با اشاره به اینکه حدود ۹۴درصد از واجدان شرایط در استان گلستان واکسن نوبت اول را تزریق کرده اند، ادامه داد: بیش از ۸۴ درصد مردم در استان نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه تزریق نوبت سوم در استان با محاسبه جمعیت بالای ۱۸سال تا کنون حدود ۴۰درصد است، تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۷۰سال، افراد دارای ضعف سیستم ایمنی و پرسنل بهداشت و درمان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند نوبت چهارم واکسن را دریافت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اضافه کرد: بر این اساس، فاصله زمانی تزریق دوز چهارم حداقل ۴تا۶ ماه پس از نوبت سوم و نوع واکسن نوبت چهارم، ترجیحا با پلت فرم مشابه نوبت سوم باید باشد.

دکتر گل فیروزی تاکید کرد: کرونا هنوز تمام نشده و برای بهتر شدن اوضاع، تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، ضروری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما