شناسهٔ خبر: 54307971 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در جلسه شورای اداری دیواندره مطرح شد؛

آغاز عملیات اکتشافی در پهنه دیواندره از هفته آینده

در جلسه شورای اداری شهرستان دیواندره مقرر شد، عملیات اکتشافی زمین شناسی در پهنه دیواندره طب هفته آینده آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه شورای اداری شهرستان دیواندره که تا ساعت ۲۳ شنبه شب هفتم خرداد ماه ادامه داشت، اظهار کرد: سازمان زمین شناسی کشور ۸۰ میلیارد تومان برای شناسایی ذخایر معدنی و مطالعه پهنه دیواندره تا عمق ۴۵۰ متری زمین اختصاص داده و مطالعه این پهنه از هفته آینده آغاز می‌شود.

 

 

وی با بیان اينکه شهرستان دیواندره ظرفیت‌ها و ویژگی‌های بسیار خوبی  برای پیشرفت استان و منطقه دارد، افزود: این ظرفیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و با یک تمرکز ویژه به دنبال شکوفا کردن این توانمندی.ها باشیم.

 

 

استاندار کردستان؛ کشاورزی، دامپروری، گردشگری و ذخایر معدنی را از توانمندی های دیواندره دانست و گفت: با در نظر گرفتن این‌ پتانسیل‌ها انتظار مردم برای ریشه کنی بیکاری انتظار کاملا درست و به جایی است.

 

زارعی کوشا عنوان کرد: مردم این شهرستان به انقلاب و نظام وفادار بوده و فداکاری‌های بزرگی در طول تاریخ انقلاب انجام داده‌اند و با مشارکت ۶۲ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری برای کردستان افتخار آفریدند واین وظیفه مارا  نسبت به‌ مردم سنگین تر می‌کند.

 

 

استاندار کردستان وجود ۲۶۸ شهید در شهرستان دیواندره را افتخاری برای  همه کردستان عنوان کرد: با شهدای شاخصی که فدای اسلام و انقلاب کرده‌اند سند رسوایی داعیه داران مردم کُرد شده‌اند.

 

 

وی با بیان اینکه  افتخار رئیس جمهور سربازی رهبری است و امروز کسی در کشور احساس حاکمیت دوگانه ندارد، افزود: جلب رضایت رهبر معظم انقلاب در جلب رضایت و نظر مردم است و ما همه همت خود به کار خواهیم بست تا به مردم خدمت کنیم.

 

 

زارعی کوشا گفت: امید آفرینی و جلب رضایت عمومی مهمترین وظیفه ما است و در کردستان تنها  راهبرد موفق خدمتگذاری است که این فضا با خدمت  ایجاد می‌شود، چرا که مردم کردستان فرقی بین دولت و حاکمیت قائل نیستند و هر کسی در استان و در هر جایگاهی خدمت کند بر ایشان عزیز و گرامی است.

 

 

مقام عالی دولت در کردستان اضافه کرد: از فرصتی که به عنوان مسئول و خادم در اختیار داریم باید در حد توان و مقدورات استفاده و به مردم خدمت کنیم.

 

 

وی به تشریح برنامه‌ها و دستاوردهای سفر یک روزه به شهرستان دیواندره نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر پروژه‌های مهمی مورد بازدید قرار گرفت و در سطح کلان و خرد سرمایه گذاری‌های خوبی در دست انجام است که با  جدیت باید دنبال و به نتیجه برسند.

 

زارعی کوشا گفت:۴۰ مصوبه به ارزش ۷۱۰ میلیارد تومان برای دیواندره مصوب شده است که در مدت زمان دو سال در پروژه‌های خرد و کلان شهرستان هزینه می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: ۱۱۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی،۱۱۴ میلیارد تومان در حوزه آب، ۹۰ میلیارد تومان در بخش راه و ۶۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و مخابراتی هزینه می‌شود.

 

 

استاندار کردستان در پایان ضمن ابراز همدردی با مردم داغدیده آبادان عنوان کرد:حادثه آبادان تلنگری برای ما در استان است تا نسبت به ساخت و سازها هوشیارانه‌تر عمل کنیم.

پایان پیام/713

نظر شما