شناسهٔ خبر: 54307925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا:

شهادت تزریق خون بر اجتماع است/ قدم برداشتن در راستای گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین وظیفه اصلی طلاب و روحانیون

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی گفت: شهدای ما خاص هستند و معرفت کافی نسبت به مبدا و معاد پیدا کرده بودند، امثال شهید نجفی بسیار دلتنگ شهادت بودند و در نهایت به آرزوی قلبی خود که شهادت بوده است، رسیدند.

صاحب‌خبر -

شهادت تزریق خون بر اجتماع است/ قدم برداشتن در راستای گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین وظیفه اصلی طلاب و روحانیون

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی ایمانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا در برنامه رادیویی مرکز گلستان و رادیو سروقامتان اظهار کرد: روحانیت در طول دفاع مقدس گامهای موثری برداشتند و در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کرده و ایفای نقش می‌کردند، از نمونه های بارز آن که از استان خودمان است، میتوان به شهید روحانی محمدعلی ملک شاهکوهی اشاره کرد که بعنوان فرمانده گردان در عملیات‌های مختلف حضور پیدا کرد و در عملیات کربلایی پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: شهدای ما خاص هستند و معرفت کافی نسبت به مبدا و معاد پیدا کرده بودند، امثال شهید نجفی بسیار دلتنگ شهادت بودند و در نهایت به آرزوی قلبی خود که شهادت بوده است، رسیدند.

ایمانی عنوان کرد: شهدای ما مقام بسیار بالایی دارند و بنا بر آیه قرآن شهدا زنده اند و نزد خداوند روزی می‌خورند و الان حاضر و ناظر ما هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا با اشاره به جایگاه رفیع شهدا اظهار داشت: شهادت تزریق خون بر اجتماع است و مقام شهدا آنقدر زیاد است که انبیاء بر آنان تعظیم می‌کنند.

وی با بیان اهداف برگزاری کنگره شهدای روحانی که روز چهارم خرداد ماه در مصلی شهرستان قم برگزار شد تصریح کرد: هدف از برگزاری کنگره 4000 شهید روحانی کشور، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، هدف شهدا در خصوص شهید شدن در راستای ارزشهای الهی و همچنین عمل به وصایای آنها می باشد.

ایمانی بیان کرد: تعداد 3888 شهید روحانی در کشور وجود دارد که از این تعداد 3739 نفر از علمای شیعه و 149 نفر از علمای اهل سنت بودند؛ استان گلستان این افتخار را دارد که 77 شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است که اکثر این شهدا در عملیات های کربلایی 4 و 5 به شهادت رسیده اند.

این مقام مسئول افزود: در راستای کنگره شهدای روحانی کشور و به منظور گرامیداشت 77 شهید والامقام استان برنامه های متعددی با حضور مسئولین استانی برگزار گردید که می توان به بازدید از خانواده شهدای روحانی و همچنین برپایی نمایشگاه "تعهد سرخ؛ از حجره تا سنگر" در قم اشاره کرد.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی طلاب و روحانیون در عصر حاضر، قدم برداشتن در راستای گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین جهاد تبیین، که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا در پایان خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون می بایست همواره دین خدا را برای مردم تبیین نموده و دفاع همه جانبه از دین داشته باشند. همچنین در مقابل تحریف‌هایی که علیه نظام و انقلاب وجود داشته ایستادگی کرده و واقعیتها را برای مردم عزیز کشورمان تشریح نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما