شناسهٔ خبر: 54307796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری: پایگاه امداد هوایی استان مجهز می‌شود 

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان در حال تجهیز است، گفت: تامین اعتبار لازم برای تکمیل و تجهیز پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر نیز در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در آیین تجلیل از ۲۰۰ امدادگر برتر و خانواده شهدای امدادگر استان با اشاره به حادثه متروپل آبادان و تسلیت به مردم عزادار این شهر افزود: تجهیز پایگاه‌های امدادی یک امر ضروری برای استان است تا بتوان در مواقع بحرانی و حوادث ،از این ظرفیت برای امدادرسانی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اعضای جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان پیشگام و پیشقدم هستند و در ساعات طلایی و اولیه به امدادرسانی می‌پردازند، از این رو امدادرسانی سریع و صحیح نیاز به آموزش و تمرین مستمر دارد و لازم است از دانش و تجهیزات به روز شده برای امدادرسانی استفاده شود.

حیدری اظهار داشت: ۷۰ درصد وسعت چهارمحال و بختیاری را مناطق کوهستانی در برگرفته است و جز سردترین و پر حادثه‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود اما با این حال در سال گذسته و همچنین تعطیلات نوروزی امسال کمترین آمار حادثه در این استان به ثبت رسید به طوری که از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال آمار تلفات جاده‌ای استان، صفر بود.

وی یادآور شد: امدادگران جمعیت هلال احمر در سخت‌ترین شرایط به خصوص در ایام عید و فصل زمستان برای امدادرسانی به مردم و حادثه‌دیدگان از همه توان استفاده می‌کنند که این روحیه امدادی امدادگران قابل ستایش است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه بر هم‌افزایی و همکاری بیشتر دستگاه‌های مختلف در حوزه امدادرسانی و رفع مشکلات مردم تاکید کرد و گفت:هم‌اکنون سه شهرک مسکن مهر در استان در منطقه منظریه شهرکرد، الهیه بروجن و لردگان فعال است که در شهرک منظریه شهرکرد بیش از ۱۷ هزار خانوار ساکن است و برای امدادرسانی بهتر و رفع مشکلات مردم این‌ منطقه مانور چند منظور با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برگزار شد.

به گفته‌ حیدری، در این مانور ۵۰ دستگاه خودرو سنگین و ماشین آلات مهندسی برای جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و همچنین احداث فضای سبز و آسفالت‌ریزی خیابان‌ها استفاده شد تا با همکاری، هم‌افزایی و بهره‌گیری از امکانات موجود بتوان با کمترین هزینه مشکلات این شهرک را رفع کرد.

وی افزود: برای رفع مشکلات منطقه منظریه شهرکرد بر اساس ارزیابی کارشناسی ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که با همکاری همه دستگاه‌ها و با استفاده از امکانات موجود این مشکلات با کمترین   هزینه در حال برطرف شدن است.

استاندار چهارمحال و بختیاری به مدیریت جهادی در همه فعالیت‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: با نشستن پشت میز و بدون حضور بین مردم نمی‌توان مشکلات را رفع کرد.

وی بر حضور مدیران و مسوولان در مناطق سخت‌گذر و دور افتاده استان و همچنین مناطق زلزله زده برای شناسایی مشکلات و کاستی‌ها و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: شکل‌گیری مدیریت جهادی و صحیح می تواند به رفع مشکلات سرعت بدهد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از ۲۰۰ امدادگر، پیشکسوت و مربی جمعیت هلال احمر و تعدادی از خانواده شهدای امدادگر و جوانان اعضای جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری قدردانی شد.

نظر شما