شناسهٔ خبر: 54307716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل:

توسعه ورزش همگانی زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است

اردبیل- مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: توسعه ورزش همگانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه نقش مؤثری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد انوشیروانی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: بیش از ۵۸ هزار نفر در اردیبهشت ماه سال‌جاری در برنامه‌های ورزش همگانی در این استان مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه‌های ورزشی بیش از ۳۵ هزار مرد و بیش از ۲۳ هزار زن مشارکت داشتند، تصریح کرد: برگزاری پیاده‌روی، ورزش صبحگاهی، کوه‌روی و کوهپیمایی، دوچرخه‌سواری، اجرای همایش‌ها و جشنواره‌های ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی در محلات و بین کارکنان، برنامه‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ورزشی و دوچرخه‌سواری و گلگشت‌ها از جمله برنامه‌هایی است که توسط گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی استان اجرا شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: برگزاری ۹۹ برنامه پیاده‌روی با مشارکت بیش از چهار هزار نفر، ۱۲۱ مورد کوه‌روی و کوهپیمایی با مشارکت بیش از ۲ هزار نفر، ۲۹ مورد دوچرخه‌سواری و ۳۶ برنامه گلگشت خانوادگی، برگزاری ۸۵ مسابقه ورزشی محلات و کارکنان، برگزاری ۶۸۳ مورد ورزش صبحگاهی و همگانی با مشارکت بیش از ۳۸ هزار نفر، برگزاری ۴۷۰ مسابقه ورزشی مختلف با مشارکت بیش از چهار هزار و ۷۰۰ نفر، برگزاری ۱۰۰ همایش و جشنواره ورزشی با مشارکت بیش از چهار هزار نفر از جمله آنهاست.

انوشیروانی توسعه ورزش همگانی را از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان برشمرد و افزود: البته این به معنای بی‌توجهی به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه انجام شده و در طول سال به مرحله اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه نقش بسزایی دارد، اضافه کرد: رشد و توسعه ورزش همگانی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین آحاد مختلف مردم جامعه، سبب افزایش سلامتی و تندرستی آنها نیز خواهد شد.

نظر شما