شناسهٔ خبر: 54307511 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی جنبه‌های اشتغال‌آفرینی حوزه بیوتِک در یک رویداد ۲ روزه

مریم رضایی

دبیر علمی اولین سمپوزیوم کارآفرینی در حوزه دارو، گفت: در حوزه پایان‌نامه‌ها حلقه گمشده‌ای وجود دارد که نه ارتباط دانشگاه و صنعت را حل می‌کند و نه مشکلات و نیازهای صنعت را و این سمپوزیوم دلایل آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر زهره افتخاری، دبیر علمی اولین سمپوزیوم کارآفرینی در حوزه دارو با بیان اینکه این سمپوزیوم در راستای اشتغال آفرینی و ارتباط دانشگاه با صنعت برگزار شده است، گفت: در حال حاضر حلقه گمشده‌ای وجود دارد که پایان‌نامه‌هایی اجرایی می‌شود، ولی نه ارتباط دانشگاه و صنعت را حل می‌کند و نه مشکلات و نیازهای صنعت را.

افتخاری ادامه داد: در زمان شیوع کرونا شاهد بودیم که شرکت‌های دانش بنیان وارد شدند و اقدام به تولید واکسن کردند.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۳ کشور اول در حوزه بیوتکنولوژی در آسیا و خاورمیانه است، خاطر نشان کرد: در آینده با بیماری‌های نوظهور دیگری مواجه خواهیم شد که نمونه آن آبله میمونی است و از آنجایی که پلتفرم‌هایی در کشور در زمان شیوع کرونا در کشور تولید شده، می‌توان از این پلتفرم‌ها برای درمان این بیماری‌ها استفاده کرد.

عضو هیات علمی انستیتوپاستور نمونه این پلتفرم‌ها را mRNA و نوترکیب دانست و یادآور شد: از این پلتفرم‌ها می‌توان در سایر حوزه‌هایی چون بیماری‌های غیر عفونی چون سرطان استفاده کرد.

وی به اقدام دولت برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس میزان واگذاری امور به بخش‌های غیر خصوصی، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه گام برداشته‌اند و رتبه‌بندی آنها بر اساس میزان واگذاری خدمات به بیرون از دانشگاه است.

افتخاری با اشاره به برگزاری این سمپوزیوم با بیان اینکه این رویداد از امروز آغاز شده و تا فردا دوشنبه ۹ خرداد ماه ادامه دارد، گفت: در این رویداد در خصوص موضوعاتی چون "داروهای بیولوژیک و اشتغال دانش‌بنیان"، "واکسن و اقتصاد دانش‌بنیان"، "زیست‌فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان" و "دارو و اقتصاد دانش‌بنیان" بحث و تبادل نظر خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما