شناسهٔ خبر: 54307486 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مهمترین عناوین اقتصادی ۸ خرداد

عادلانه سازی یارانه ها در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی/ضرب الاجل برای بازگشت مابه‌التفاوت تعرفه پستی

ضرب الاجل برای بازگشت مابه‌التفاوت تعرفه پستی، هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۸۹۶,۰۰۰ ریال رسید، عادلانه سازی یارانه ها در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی، ارائه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک کشاورزی به ۴ هزار نفر برخی از اخبار اقتصاید امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۸ خرداد شبستان به شرح زیر است:

ضرب الاجل برای بازگشت مابه‌التفاوت تعرفه پستی

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک پیام تصویری که در صفحه توییتر مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه منتشر شده است، درباره افزایش تعرفه خدمات پستی گفت: طبق مصوبه قرار شده است که برای خدمات پایه پستی (عادی و سفارشی) طبق مصوبه ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها، برای خدمات غیر پایه (ویژه و پیشتاز) حداکثر تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته باشیم.

 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه از سال ۹۸ تاکنون تعرفه‌های پستی افزایش پیدا نکرده است، افزود: اگر اشتباهی در تعرفه صورت گرفته و ریالی از مردم بیشتر دریافت شده است، باید آن مقدار در مدت ۲۴ ساعت به مردم برگردد. ظرف مدت ۲۴ ساعت یک سامانه راه‌اندازی می‌شود تا مردم کد مرسوله خود را در آن وارد کنند و هر کدام که بیشتر از میزان مشخص محاسبه شده است، به سرعت به شماره کارت آن‌ها بازگردانده می‌شود.

 

بیش از چهار هزار نفر از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک کشاورزی بهره‌مند شده‌اند

بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان اردیبهشت ماه به ۴،۲۷۷ نفر از واجدان شرایط، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است. شعب این بانک در سراسر کشوردر سال ۱۴۰۱  تاکنون جمعا ۵،۷۹۱  میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به واجدان شرایط پرداخت کرده اند.

این گزارش می افزاید: در حال حاضر ۳۱،۱۶۰ نفر در صف انتظار برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار دارند و روند پرداخت با جدیت در حال انجام است.  

 

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۸۹۶,۰۰۰ ریال رسید

امروز (یکشنبه ۸ خرداد) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۸۹۶,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۸۵۳.۹۹ دلار،‌ قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۴۷,۰۱۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۴۰,۵۳۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۸۱,۱۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۱,۵۲۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۹,۵۲۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه ۸ خرداد) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۵۵,۹۰۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۲۱,۷۶۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۸۳,۷۷۰ ریال رسید.

 

عادلانه سازی یارانه ها در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی/تشکر از دستگاه قضا برای ورود به مسئله معدوم سازی جوجه های یک روزه

سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته (شنبه ۷ خرداد) در بخش خبری ساعت ۲۱ درباره ارائه حمایت های جدید از تولیدکنندگان صنعت طیور کشور گفت:‌ ما برای حمایت از تولید و عادلانه سازی یارانه ها سه طرح تامین سرمایه در گردش و تسهیلات، خرید قراردادی و حذف تعرفه صادراتی را در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده ایم.

 

وی درباره طرح تامین سرمایه در گردش و تسهیلات برای مرغداران و دامداران گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت توسط هیئت دولت تصویب شده  و هفته گذشته پرداخت و اجرای عملیاتی آن آغاز شده است. در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته علاوه بر روزهای کاری، شعبات منتخب بانک کشاورزی به دامدارن و مرغدران در این راستا خدمات ارائه کرده اند و در این هفته نیز ارائه خدمات برای پرداخت تسهیلات سرعت می گیرد.

 

ساداتی نژاد با بیان اینکه تلاش شده تا  برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش قوانینی که دست و پا گیر بوده رفع و تسهیلات با سهولت در اختیار متقاضیان قرار بگیرد، گفت: خرید قراردادی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.  تولید کنندگان ما ممکن است نگران فروش محصولات خود در پایان دوره باشند، بنابراین شرکت پشتیبانی امور دام از هم اکنون پیش خرید و یا خرید قراردادی را انجام می‌دهد و تولیدکنندگان هیچ دغدغه ای  در خصوص فروش محصولات خود زمانی که وارد بازار می شود را ندارند و این شرکت با نرخ مصوب محصول آنها را خریداری می کند.

 

وی با اشاره به رفع محدودیت ها در صادرات برخی از محصولات گفت: عوارض صادراتی در محصولاتی که مازاد آن ممکن است وجود داشته باشد مانند مرغ، تخم مرغ و یا شیر توسط ستاد تنظیم بازار برداشته شد  تا تولیدکنندگان بتوانند بدون دغدغه فعالیت کنند و مازاد تولید بتواند وارد بازارهای صادراتی شود.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه زنجیره های بزرگ ما در کشور از جمله اتکا، کوثرو زنجیره خوراک دام همه آمادگی دارند خرید قراردادی را از مرغداران انجام دهند؛ تصریح کرد:  تولیدکنندگان این حوزه هیچ دغدغه ای برای فروش محصول و تامین نهاده نداشته باشند. اتحادیه دامدارن، انجمن و اتحادیه واردکنندگان، آماده فروش اعتباری برای تامین نهاده های دامی برای مرغداران و دامداران هستند، لذا هیچگونه معدوم سازی  جوجه یک روزه  با این برنامه ریزی صورت پذیرفته قابل قبول نیست.

 

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه تولیدکنندگان ما تامین کننده غذای مردم کشور هستند و با شرایط و امکاناتی که در طرح مردمی سازی یارانه ها از جمله تسهیلات، خرید قراردادی و آزادسازی صادرات شکل گرفته است، گفت: حتی معدوم سازی یک جوجه هم قابل قبول نیست‌‌ و در مورد فیلم منتشر شده از معدوم سازی جوجه های یک روزه در فضای مجازی باید اذعان داشت که این کار غیر حرفه ای بوده و به گفته رئیس جمهور کار غیر شرعی است  و این مورد معدوم سازی جوجه یک روزه از ارزش فعالیت تولیدی آن ها کم نمی کند.

 

پایان پیام/50

نظر شما