شناسهٔ خبر: 54307478 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

مشاهده دومین مورد ابتلا به آبله میمون در فلسطین اشغالی

باشگاه خبرنگاران

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مشاهده دومین مورد ابتلا به «آبله میمون» در فلسطین اشغالی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، پایگاه خبری نشریه «تایمز اسرائیل» گزارش داد مقامات رژیم صهیونیستی، دومین مورد ابتلا به ویروس آبله میمون را در یک مرد ۳۰ ساله که به تازگی از خارج بازگشته است، تایید کرده اند.

بر پایه این گزارش، این مرد مبتلا روز جمعه در «مرکز درمانی شیبا» در تل آویو (که بزرگترین بیمارستان در فلسطین اشغالی به شمار می‌رود) بستری و پس از مدتی کوتاه مرخص شد. روز شنبه ابتلای این مرد به ویروس آبله میمون مورد تایید قرار گرفت.

تایید دومین مورد ابتلا به آبله میمون تنها یک هفته پس از آن بود که نخستین مورد ابتلا به این ویروس در مردی که در دهه سوم عمر خود به سر می‌برد و از یک سفر از اروپای غربی به فلسطین اشغالی بازگشته بود، کشف شد.

یکشنبه هفته گذشته، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو مورد مشکوک ابتلا به این ویروس نیز از سوی پزشکان رد شده اند. علائم ابتلا به آبله میمون شامل تب، درد‌های عضلانی و ماهیچه ای، ورم کردن غدد نفاوی، لرز، خستگی شدید و جوش‌هایی شبیه آبله مرغان در دست‌ها و صورت است.

از زمانی که انگلیس نخستین مورد ابتلا به آبله میمون را در تاریخ ۷ مه گزارش کرد، تا کنون سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیش از ۲۰۰ مورد ابتلا به این بیماری را در شماری از کشور‌های جهان گزارش کرده است. گفتنی است این ویروس بومی مناطق مرکزی و غربی آفریقا به شمار می‌رود.

 

نظر شما